!Hundsnack!

Sv: !Hundsnack!

Det är klart jag måste. Men jag menar att han blir väl förhoppningsvis lite lugnare när han blir äldre och lär sig att alla som går förbi inte vill prata med honom.
Förra hunden vi hade, precis som min, ville hälsa på alla hundar han såg, han slets sig också ibland när jag och syrran gick med honom, men vi var 7 år när vi skaffade hund. Men det blev bättre när han blev äldre, han lugnade sig, mognade och lärde sig att man hälsar inte på alla hundar man ser, eller människor heller för den delen.

Vet nån förresten var man kan hitta en loksele till hund? Vill helst slippa köpa från typ Blocket. Vi har en gammal gammal loksele där lädret är bra, men spännena rostat väldigt mycket. annars hade den säkert gått använda. Jag har tänkt böja dra lite med min hund, och vill helst ha en loksele eftersom vi hade den selen till föra hunden, och för at jag vet att en sån sele passar till pulkan vi har,

KL

Är det någon här som vet vart man kan köpa en korg för att ha under brevinkast i lägenhet?
(Alltså för att fånga upp post som kommer in genom brevinkastet så det inte hamnar på golvet).

Är lite nojjig efter att ha läst/hört om alla hemska saker folk slänger in till hundar så jag kände jag behöver ta tag i detta och skaffa en sån men har ingen aning ens vart jag ska börja leta.

Har nån av er en sån, är det nån som köpt en?
Vill helst ha en helt tät.

du kan ju köpa en vanlig brevlåda och fästa under, det hade en tjej jag bodde som inneboende hos vars förra hund åt upp all post.

det gjorde också svärmors hund när han var yngre, all viktig post typ räkningar etc. men aldrig att han tuggade på reklam.. :p när han åt upp viktiga papper inför min kompis (sambos syster) flytt till USA var det inte så kul!
(han åt dessutom upp en hel plastgalge, en sån röd från Ikea..)

men det är ju ännu värre om folk slänger in saker genom brevinkastet, det är ju jättehemskt!!

du kan ju köpa en vanlig brevlåda och fästa under, det hade en tjej jag bodde som inneboende hos vars förra hund åt upp all post.

det gjorde också svärmors hund när han var yngre, all viktig post typ räkningar etc. men aldrig att han tuggade på reklam.. :p när han åt upp viktiga papper inför min kompis (sambos syster) flytt till USA var det inte så kul!
(han åt dessutom upp en hel plastgalge, en sån röd från Ikea..)

men det är ju ännu värre om folk slänger in saker genom brevinkastet, det är ju jättehemskt!!

Ja, det är verkligen skrämmande, jag har gått o funderat på det och nojjat upp mig ännu mer! Det är inte direkt att folk missar att vi har hund då vi har skylt på dörren och allt! :crazy:

Jättebra tips med brevlåda! Har sett smala såna i en designbutik och man kan ju bara skruva av locket!!! Super tack, ska göra precis så. :bow:

fy vad otäckt!

ett tips kan vara att låta locket vara kvar och "luta" det mot dörren, så kommer inte hunden åt något olämpligt. förutsatt att locket går att öppna tillräckligt mycket bakåt så man får ut posten förstås!

+ Emor: Tack :D

Har nyss kommit in från en månskenspromenad, hur mysigt som helst :)

Det beror ju på hur man bor förstås men hos oss har hundarna inte tillgång till hallen när ingen är hemma. (Inte av den anledningen men ändå.)

*lånar sista*

Ååååh jag längtar så efter min nya valp. Nu är han officiellt min men det tar en evighet tills han flyttar hit på riktigt.
Det är helt mitt eget fel, jag ville ha just denna valpen men kunde inte ta ut all ledighet nu.
Därför måste han växa till sig några månader hemma hos uppfödaren och jag får gå här och sukta och göra planer ett tag till.
Tyck synd om mig.. lite i alla fall.

Edit: detta måste väl ändå vara Dagens I-landsproblem?

KL

Är det någon här som vet vart man kan köpa en korg för att ha under brevinkast i lägenhet?
(Alltså för att fånga upp post som kommer in genom brevinkastet så det inte hamnar på golvet).

Är lite nojjig efter att ha läst/hört om alla hemska saker folk slänger in till hundar så jag kände jag behöver ta tag i detta och skaffa en sån men har ingen aning ens vart jag ska börja leta.

Har nån av er en sån, är det nån som köpt en?
Vill helst ha en helt tät.

Vi hade en cykelkorg. Dock är den ju inte tät.

Åh jag har sån grym seperationsångest. Eller jag och hunden har redan separerat. Saknar henne så oerhört mycket! Gråter när jag tänker på henne. Jag passade hunden åt en främling i 19 dagar då denne skulle resa utomlands. Jag blev kär i hunden fullkommligt. Och det gör ju inte saken bättre att ägaren sa att hunden knappt ville följa med honom hem och tittade knappt på honom under hela resan hem och att hon verkade sakna mig:(.
Hon såg inte så överlycklig ut när hon blev hämtad och han såg VERKLIGEN inte glad ut!
Stackars vovve. Hon är helt felhanterad, lite problemhund med massa energi och så ska hon bo i en lägenhet i stan och hoppa runt hos olika vänner, eller sitta ensam hemma då husse jobbar.
Ägaren ringde på kvällen och frågade om jag ville ta över henne men att han ville få komma och hälsa på henne ibland. Jag vet inte vad jag ska göra:(.
Jag ville ju inte ha hund just nu, men att se henne fara illa:(
älskar ju henne! Usch...
Varför blir jag så fäst vid knasiga djur så snabbt!

skönt ändå att uppfödaren kan ha kvar valpis ett tag! och du ska vara glad om du slipper den icke rumsrena perioden säger en som vet. ;) 12 veckor nu, vissa dagar helt rumsren, andra dagar not so much. :p men jag är mest glad att han inte gör nåt på natten, jag vaknar nämligen av minsta ljud om jag "vet" att han kan kissa inne. nu sover jag lugnt men den första veckan vaknade jag så fort han rörde sig!

fy vilken jobbig sits!
av vilken anledning kan du inte ha hund nu?
jag blev mer eller mindre adopterad av min flicka, hon dök upp en kväll vid fodring när jag jobbade utomlands och sen dess har det varit vi två. jag hade definitivt inte skaffat jakthund och troligen inte skaffat hund alls just då, men nu blev det som det blev! och hon är ju ändå min pärla :love:
hoppas allt löser sig till det bästa, om inte du kan ta hunden kanske du känner någon där den kan må bättre än den gör just nu?

Kan och kan, allting går bara man vill. Jag vill ju inte ha en egen hund just nu. Orkar inte igentligen. Sen så letar jag och min kille lägenhet eller stuga att hyra men just nu bor vi i min etta på 26 kvadrat och han har en hund. Hans hund och "min älskling" gick tyvärr inte alls ihop:(.
Men får vi tag i något större snart så skulle det kanske funka bättre att "tvinga" dem att acepteta varandra. Just nu är det för trångt för att båda ska få det bra.
Men skulle det ta slut med killen skulle jag ta hunden direkt! Även fast jag inte tänkt skaffa hund. Man stöter inte på sin drömhund varje dag.

Jag hade gjort likadant som dig om jag hade hittat den där hunden när jag fodrat:)
mysigt!
Inget av mina djur eller någon av hästarna är särskilt planerade. Dom bara kom, när jag minst anade eller mins ville. Hehe, skulle inte tvekat en sec på hunden om det inte var pga min killes hund...:(

skönt ändå att uppfödaren kan ha kvar valpis ett tag! och du ska vara glad om du slipper den icke rumsrena perioden säger en som vet. ;) 12 veckor nu, vissa dagar helt rumsren, andra dagar not so much. :p men jag är mest glad att han inte gör nåt på natten, jag vaknar nämligen av minsta ljud om jag "vet" att han kan kissa inne. nu sover jag lugnt men den första veckan vaknade jag så fort han rörde sig!

Tack för trösten. Den värmer! Jag har ju trots allt två andra hundar att gosa med så det är inte så synd om mig som jag låter som. Bara det att jag längtat så många år efter en hund av just den här typen, en hund som är vald för MIG och inte för att passa alla i familjen. Och jag ser fram emot att bli den hundägaren som jag vill vara, med en hund som vill det jag vill. I alla fall är det vad jag hoppas på. Sen kanske det inte alls blir som jag tror men det är en annan sak :angel:

Kan och kan, allting går bara man vill. Jag vill ju inte ha en egen hund just nu. Orkar inte igentligen.

Om ägaren vet att hunden hade det bra hos dig och själv inte hinner med hunden på ett bra sätt kanske det går att förhandla fram en lösning som fungerar för alla. Du kanske kan erbjuda att vara den "ständiga hundvakten" så hunden slipper fara runt till olika personer. Vara halvfodervärd. Du kanske kan erbjuda att ta över hunden när du och sambon får större lägenhet, ägaren kanske kan vänta ett tag om h*n vet att hunden kommer få det bra sen.

Gör ett försök att lösa saker och ting.

Ivan kommer på måndag. :eek:
Det känns helt sjukt att vi ska ha TVÅ hundar efter det. Det är en ökning med 100%. Hahahaha.
Herreguuud..!

dsc_0217_124766966.jpg

:love:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 040
Senast: MML
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 653
Senast: Rugge
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
642
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka