!Hundsnack!

Sv: !Hundsnack!

Jag borde börja köra med den också.. När jag ska förklara för folk att min är hundaggressiv tror dom att jag överdriver och är nojig när hundarna gör upp. :grin: Jag har blivit så urbota trött på att folk tror jag bara är en nojig okunnig ägare så tanken har slagit mig att låta hundarna träffas ändå :devil:

Min hund är hundaggressiv (eller vad man ska kalla det). När hon flyger på en annan hund är hon arg. Det spelar ingen roll om den andra hunden försvarar sig, gör inget eller lägger sig. Hon fortsätter.

Min vovve är inte ett dugg hundagressiv, bara lek och kul i hennes huvud när hon ser andra hundar, men däremot betyder ju inte det att hon inte kan bli rädd när vissa människor släpper fram sina hundar bara sådär. Hänt mer än en gång att de släpper fram sin hund utan att min är beredd och hur snäll hon än är så är hon faktiskt ganska mesig:angel:. Och min mesiga hund blir lätt nervös, nervös blir rädd, rädd blir.. ja ni förstår!

Så kan förstå hur jobbigt det måste vara för er som verkligen har riktigt arga hundar!
Men den där med löss var bra, kanske värt att prova nästa gång? :D

jag ska också köra på lus-varianten :D tror ni det funkar på alla som vill gulla med en schäfervalp också? ibland är det skönt att bara kunna gå utan att bli mer eller mindre överfallen. :p plus att det är en fördel om matte och husse är de roliga, inte förbipasserande... :angel:

Snygg pointer! (hoppas det är rätt ras nu :D)

--

Idag var det tråkigt väder här, har varit ute o pulsat i snön en timma imorse. Nu på eftermiddagen håller jag mig nog till gångvägarna :)

tack! :D
det är många som tror det är en dalmatiner :devil: även fast hon har en annan kroppsbyggnad, svart huvud och inte-alls definierade prickar! morr.. :p

här är det glashalt tack vare +2 och regn, så det är en sport att ta sig ut med hundarna!

Numera säger jag att mina har löss :) Så får vi vara ifred oftast.

Så snäll är inte jag! Jag säger "nej, jag vill inte det" och skulle dom släppa fram/hunden kommer fram lös så skrämmer jag sonika bort den. Ja, om inte mina hundar gör det för dom vill INTE ha fram andra hundar när dom är kopplade.

Jag hatar när folk inte kan respektera ett simpelt jävla nej :mad:

här är det glashalt tack vare +2 och regn, så det är en sport att ta sig ut med hundarna!

Samma här.. ska snart ut på låångprommis. Ska hem till päronen och käka middag. Det blir väl till att värma upp unghunden ordentligt innan man släpper lös så att han inte sträcker sig i halkan. ;)

02.jpg

KL

Pappa var ute med vovvan igår i en halvtimma. Idag är hon helt slut :eek: Det har varit väldigt korta promenader pga köldkrampen men hon hade inte reagerat ett dyft när han gick med henne :confused: Men mig börjar hon reagera efter 15 min.. Hon får inte köldkramp då men börjar dra och vill till snöfria ställen hela tiden. Han är uppväxt med hundar, men jag vet inte om det är så att han helt enkelt inte ser det eller vad det är.. Varken jag eller hunden är mjäkiga så jag tror inte nåt sånt ligger bakom heller.. Mystiskt..

Ikväll ska hon få färskt märgben :love:

kl

Vilken mysig tråd det här är! :D

Jag och Billy är hemma och chillar, kennelhostan bröt under natten. Suck! Nya valpen ska flytta in på tisdag... :crazy:

Idag fyller min underbara unghund 1 år!!!! Jag är såå sjukt glad över den hunden så det är inte sant! I mina ögon är han världens vackraste, intelligentaste och mångsidigaste lilla hund! Vi har varit på hundcafé och lekt i rastgård annars har nog dagen varit som vilken som helst.

Vi har precis börjat klickerträna dessutom, jag som var väääldigt tveksam tycker nu det är askul med klicker.

Annars längtar jag efter barmark, det lär nog dröja :P

kl

Vilken mysig tråd det här är! :D

Jag och Billy är hemma och chillar, kennelhostan bröt under natten. Suck! Nya valpen ska flytta in på tisdag... :crazy:

Åh nej vad jobbigt! Men tar ni verkligen hem valpen då? Kennelhosta är inte att leka med, speciellt inte som liten valp. Björne har haft det och han fick också lunginflammation i samband med kennelhostan.

Usch, vad hemskt!
Billy är vaccinerad, och han hade kennelhosta i februari förra året också. Tur att vi har klarat oss från andra åkommor!
Det är många hundar som har kennelhosta här just nu, bland annat har tre tikar hos uppfödaren hostat sedan i torsdags (en av dem är valpens mamma, men valpen och den kastrerade hanen har hittills inte visat några symptom).

Om båda hundarna är symptomfria får Ivan flytta in som planerat. Han ska besiktigas på tisdag, så om inte annat får veterinären avgöra.

Men jag tycker så synd om Billy!
Och jag gör mitt bästa för att han inte ska äta upp slemmet han hostar upp ( Mums :d :crazy: ) för det måste väl vara bättre om han inte gör det?

Så som jag har förstått det så är det bra att dom hostar upp slemmet för det är det som i sin tur kan "fastna" och orsaka andra åkommor, t.ex. lunginflammation. Så om han får upp det så borde han nog inte svälja det igen :p
Håll också koll på tempen. Djursjukhuset som vi var inne till sa att upp till 39,5 är okej (om allmäntillståndet är bra, äter och dricker osv) men får dom runt 40 så ville iallfall dom att vi skulle komma in för undersökning. Björne kräktes i en vecka och gick ner 1,6 kg och även då ville dom att vi skulle komma in. Då konstaterade dom att han hade början till lungflammation och vi fick pencillin.

Senast ändrad:

Lägger till att Björne också är vaccinerad. Hörde något om att ca 80% av vaccinerade hundar får det ändå, fast en lindrigare variant. Huruvida det stämmer eller inte vet inte jag.

Han är tapper, och ganska pigg. Han äter och dricker och är med som vanligt. Det är ju visserligen ganska jobbigt att hosta, och han fick inte sova så mycket inatt, så han har vilat lite extra under dagen.
Han har inte kräkts något, utan det kommer bara upp slem.

Jag ska hålla koll på tempen och försöka se till att han inte äter upp slemmet han hostar upp.

Kl
Jag har snart blivit med hund :D:D:banana: Ska ha han på prov en vecka eller två sen blir det på heltid o han blir min!!!! Så glad!!! :D :D
Det är en schäfer hane på snart 6år som jag känner sen han var 1 år :) Och drömmen har varit att få ha han som min! Och nu händer det :D Weeiiii!!!

/ En glad Exo :D

Du, folk tror min setter är en långhårig dalmatiner :D

hahaha! :rofl: tur det inte bara är min flicka som är utsatt då..

Jag och Billy är hemma och chillar, kennelhostan bröt under natten. Suck! Nya valpen ska flytta in på tisdag...

usch och fy för kennelhosta, jag håller tummarna för att valpen slipper och Billy blir bra snabbt!

Idag fyller min underbara unghund 1 år!!!! Jag är såå sjukt glad över den hunden så det är inte sant! I mina ögon är han världens vackraste, intelligentaste och mångsidigaste lilla hund! Vi har varit på hundcafé och lekt i rastgård annars har nog dagen varit som vilken som helst.

Annars längtar jag efter barmark, det lär nog dröja :P

Grattis! :banana:
jo jag längtar också efter barmark, här ska det vara plusgrader i flera dagar och just nu rinner det från taken så jag hoppas och hoppas!

Jag har snart blivit med hund :D Ska ha han på prov en vecka eller två sen blir det på heltid o han blir min!!!! Så glad!!!
Det är en schäfer hane på snart 6år som jag känner sen han var 1 år :) Och drömmen har varit att få ha han som min! Och nu händer det :D Weeiiii!!!

/ En glad Exo :D

åh vad roligt!! skönt att du känner vovven sen innan eftersom den är vuxen. (vi har också tagit en vuxen schäferhane på prov, det fungerade tyvärr inte). men det går säkert toppen för er!! :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 040
Senast: MML
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 653
Senast: Rugge
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka