Sv: !Hundsnack!
Om du inte anmäler kommer du att tänka att "Nedrans skit, jag vill ju egentligen!!" så jag tycker att du ska anmäla.
Här är en lägesrapport från vår sjukstuga:
Billy har hostat i perioder hela natten, längsta perioden det har varit lugnt är mellan kl 7 - 9.45 i morse. Stackars lilla kraken, han är trött och sliten.
Igår åt han ingenting på kvällen, han var helt ointresserad av mat. (Inte ens en köttbulle eller en liten bit ost..!) Jag ställde in en extra vattenskål i sovrummet efter att ha pratat med Lina, och då drack han tack och lov ganska mycket.
Jag tempade honom två gånger på kvällen med någon timmes mellanrum och han hade 39,7° båda gångerna. Alldeles nyss hade han 38,6° och så länge det håller sig under 40° åker vi inte till veterinären.
För en stund sedan var vi ute på en kort morgonpromenad (soptunnan runt, knappt en kilometer) och han hostade upp slem i omgångar under promenadens första 100 meter, men han håller modet uppe och kissar åtminstone fortfarande lika mycket som han brukar.
När vi kom in kräktes han. Troligtvis eftersom han inte har ätit på länge och egentligen är ganska hungrig, men inte har någon matlust.
Det är snart ett dygn sedan han åt, och jag har börjat koka ris för att kunna ge honom risavkok.
Nu har han gått och lagt sig igen, och det verkar som att han får sova.
Lilla prinsen! ♥