!Hundsnack!

Sv: !Hundsnack!

då förstår jag att det inte är så lätt. jag hade aldrig stått ut med sambo och två hundar på 26 kvadrat! :eek: jag hade knappt stått ut med sambo på 26 kvadrat.. :devil:;)

ja djur har en förmåga att dyka upp oplanerade! såhär såg hon ut nån vecka efter att vi hittade henne..

n574120060_1521707_1634.jpg

det gick ju som sagt inte att motstå detta lilla ynk! :cry:

Lejonelle - du kanske skrivit det tidigare, men vad är det för hundras?

Blueberry - det var det sötaste! :D kan meddela att det är helt annorlunda att ha två hundar, på både gott och ont. :p våra har en enorm glädje av varandra, samtidigt som det faktiskt är besvärligare att gå på promenad och jobba med vardagslydnad då det är svårt att korrigera en hund samtidigt som den andra ska ha beröm osv. men fördelarna väger klart upp nackdelarna tycker jag! :)

*KL*

Idag var det första tillfället på valpkursen. Bara teori idag, så det var utan valpar. Till min stora glädje är samtliga valpar i samma ålder som min, kring 5 månader. Jag hade innan varit lite "orolig" att alla andra valpar skulle vara mycket yngre än min. I varje fall så verkar mycket bra. :)

Vi fick med en klicker hem så idag har vi kört 3x10 inklickningar. Någon som har någon länk till bra lästips om klickerträning? :)

*KL*

Idag var det första tillfället på valpkursen. Bara teori idag, så det var utan valpar. Till min stora glädje är samtliga valpar i samma ålder som min, kring 5 månader. Jag hade innan varit lite "orolig" att alla andra valpar skulle vara mycket yngre än min. I varje fall så verkar mycket bra. :)

Vi fick med en klicker hem så idag har vi kört 3x10 inklickningar. Någon som har någon länk till bra lästips om klickerträning? :)

• Klickerträning för din hund (Cecilie Køste, Morten Egtvedt)
  • Klickerträning och lugnande signaler (Emma Parsons)
  • Klickerglädje! 110 frågor och svar om klickerträning (Melissa C. Alexander)
  • Lydnadsträning i teori och praktik (Cecilie Køste, Morten Egtvedt) Mer inriktad på tävlingslydnad
  • Hund & Delfin (Karen Pryor)
  • Skjut inte hunden (Karen Pryor)
  • Vardagslydnad med klicker (Åsa Jakobsson)
Dessa böcker är suveräna enligt mig! Alla finns att köpa på Canis hemsida, men vissa även i andra bokaffärer :laugh:. Finns även en gratis mailkurs i klicker på Canis.

Blueberry - det var det sötaste! :D kan meddela att det är helt annorlunda att ha två hundar, på både gott och ont. :p våra har en enorm glädje av varandra, samtidigt som det faktiskt är besvärligare att gå på promenad och jobba med vardagslydnad då det är svårt att korrigera en hund samtidigt som den andra ska ha beröm osv. men fördelarna väger klart upp nackdelarna tycker jag! :)

Tack :bow:
Samtidigt som jag ser fram emot helt sjukt mycket, känns det som att kasta sig rakt ut i det okända :eek: Man vet ju aldrig hur det kan gå.

det kommer säkert gå bra, ett hett tips är att ta ut hundarna ensamma minst en gång om dan! oavsett om det är träning eller bara promenad tycker jag de lyssnar bättre och verkar uppskatta det. :) (vi hade en vuxen + unghund 1½ år, sen vuxen + vuxen i somras och nu vuxen + valp, så vi har kört igenom de flesta åldrar nu. :p)

Nämen vilken liten ynklig! Vart kom hon ifrån då? Ni fick aldrig veta vem som ägde henne innan?

vi kunde känna ett chip i nacken men när vi kollade det så fanns inget namn registrerat som ägare. efter att vi anmält henne som upphittad hos polisen hittade de ägaren. han hade fött upp henne själv (så hon ska vara renrasig pointer, hennes mamma var importerad från England enligt honom) och lämnat bort henne till en jägare som skulle träna henne till jakthund. därifrån rymde hon, och var fruktansvärt strykrädd när vi hittade henne/hon hittade oss. men när vi träffade ägaren hos polisen var hon inte rädd för honom, bara likgiltig, så det är troligen jägaren + eventuella människor hon stött på när hon var på rymmen, som varit elaka.
anyhow, han sa att han skänkt bort hennes syskon till vänner så de skulle jaga tillsammans, därför tyckte han att han gott kunde skänka henne till mig (att jag inte kunde hålla tårarna borta efter "hola" kan ha bidragit :P).
han hade inte hennes papper, de hade tydligen "legat i en bil som blev stulen", hur sant det är vet jag inte men det spelar ingen roll för mig. men hon ska vara född i februari 2006 och var alltså 8 månader när vi hittade henne, ca 1 år när vi till slut kom i kontakt med honom.

så det är vår långa historia, som tur var jobbade jag ju på Lanzarote då och hade gott om tid på mig att fixa vaccineringar och allt som behövdes inför resan till Sverige!

Du kanske kan erbjuda att ta över hunden när du och sambon får större lägenhet, ägaren kanske kan vänta ett tag om h*n vet att hunden kommer få det bra sen.

Gör ett försök att lösa saker och ting.

Det har jag redan gjort mer eller mindre:)!
Han sa att erbjudandet står kvar även om några månader!
Jag vill INTE släppa denna hund förän jag vet att hon har det bra.

Åh vilken liten spink! Vad glad jag blir när jag ser såna bilder och får höra berättelser om hur hundstackarna får ett bättre liv och någon som älskar dom. Det finns lite hopp om oss människor trots allt!
En sån söt vovve med en sån oskyldig blick kan man ju bara inte lämna:)

gissar att det var till mig?

nä det går ju inte att vända ryggen åt en sån liten krake! det tog låååång tid att få upp henne i vikt men förra sommaren var hon nästan liten väl rund till och med :o
hon är mil ifrån den hund hon var när hon kom, ibland måste jag påminna mig själv om hur hon var då, att det tog ett halvår innan hon vågade leka med något, att hon brukade "markera" på ödlorna i risbuskarna, att hon skulle ligga i mitt knä ALLTID, att hon var skiträdd för brödrosten... hon har onekligen vuxit upp!

Vilken tur hon hade som hittade dig då :) Pointrar är väldigt vackra.. jag har ju en förkärlek till de stående fågelhundarna :love:

*KL*
Ååååååååh :love: :love:
Jag ska hälsa på valpen på lördag, det känns ungefär hur kul som helst. :bump: :bump:

Förhoppningsvis kan han snart börja komma och hälsa på en helg då och då och bonda med mig och den blivande flocken.
Jag kan inte ta hem honom förrän till sommaren vilket är ren öken.

Ivan kommer på måndag. :eek:
Det känns helt sjukt att vi ska ha TVÅ hundar efter det. Det är en ökning med 100%. Hahahaha.
Herreguuud..!

dsc_0217_124766966.jpg

:love:

Inte LITE söt! Har inte sett nån uppdatering, du har hämtat hem honom nu va? Är han lika söt i verkligheten :love:.

KL
Andra omgången av två kurser på två dagar denna vecka. Måste orka ha hjärnan i släp båda gångerna denna gång! ;).

Var i en afä och kollade dragselar idag. Kvinnan visade en sele som visst var vanlig till drag och det gick väl knäppa fast i skackalr. Men jag tro inte deet fanns några ringar så jag vet inte om skacklarna går knäppa fast i selen.... Men jag ville ju egentligen ha en loksele så vi får se om jag beställe en sån i alla fall.

Idag har vi följt syrran när hon lämnat dottern på dagis. Och när vi väntar på henne måste min hund bara vara ute i snön... Han har tråkigt annars :) När vi väntade ute hos syrran ska han också vara ute i snön. Han ska dit på en gång...

Han var riktigt duktig när vi tränade idag. Men jag vet inte riktigt hur jag ska få honom att lämna dummyn vid mina fötter och inte en och en halv meter ifrån mig. NU är det mycket pekande på dummyn fö att han ska ta upp den igen och lämna den litenärmare... Sägger jag "håll fast" eller nåt medan han är på väg till mig så släpper han... Har försökt träna "håll fast" genom att ge honom nåt han ska hålla i, men han är inte särskilt sugen på det...

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 040
Senast: MML
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 654
Senast: Rugge
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
642
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka