Småpotatis!
Mallenutten brukar sova som en gris i sängen, helt utslagen. När jag sen går och lägger mig börjar han traska runt och leta efter sin afiltar och tuggbenet hundarna har. Detta ska släpas upp i sängen och gnagas på (ett jävla liv hålls mao). När jag bryskt sagt till honom ett par ggr lägger han sig med en irriterad suck brevid mig eller på golvet, möjligtvis korgen.
Så fort han ser att jag tittar på honom på morgonen (brukar ligga några cm från mitt ansikte) så kommer den en "kärleksfull tass" rakt i nyllet. Sen kommer sotnosen och sen tungan. Gärna ett lätt nafs på näsan också. Jag säger "nej" och trycker bort honom. Proceduren upprepas. Fnattar jag honom lite bakom örat så brukar han somna om på mitt bröst dock.
(Tar jag i rejält så lyssnar han, men man pallar inte när man är dödstrött på morgonen/kvällen.)
Och lite att "gnälla" på när vi ändå är igång:
Och till våra övriga problem så började han i Söndags (förra söndagen) att spåra färska spår av rådjur. Det tog mig en bra stund innan jag fick tag i honom. När jag fick det så skadade jag musklerna i nacken med otroliga smärtor och huvudvärk som följd. Idag var jag hos läkare och fick 102 (ja jag överdriver, lite) mediciner mot detta. Kände i eftermiddags att smärtan har spridit sig ner mot skulderbladet på höger sida. Nu går han i lina för rådjursavvänjning.
Inkallningen försvann spårlöst ett par dagar efter rådjursincidenten.
Och jag har en sak till! Nu har han börjat dra iväg med sina leksaker istället för att komma till mig för att leka. Så där har vi fått börja om. Det börjar dock ta sig igen.
Så vi har så roligt så!
Tur att Narmo är
perfekt