!Hundsnack!

Sv: !Hundsnack!

Jag vill också gå kurs! Men jag vill gå allmänlydnad innan jag går agility eller tävlingslydnad eller nånting, men det verkar inte bli nån kurs förrän i maj typ.. Känns långt bort. Vi behöver gå kurs nu, om inte annat för att han ska lära sig att inte leka med alla hundar och inte bli distraherad. Men jag får börja fara på öínomhusträningen på torsdagar, så ska det väl ge med sig lite.... Så kan jag förhoppningsvis ställa ut honom i maj. Som det är nu går det inte.
Men en kurs skulle ju ge mig lite inspiration till träningen också. Det blir som samma saker hela tiden..

Hur gammal är din hund?

15 månader. Så det känns som det är dags för en kurs igen.
Det började en allmänlydnadskurs i slutet av valpkursen så den kunde man ju inte gå. Och det blev ingen i november förra året... Så tyvärr verkar det som jag får vänta några månader till.

Puh, blodprovet såg bra ut! Nu ska vi bara angripa de där halsbandlarna så är vi fit for fight igen.

Dessutom så känns det som att träningen snart kan komma igång, vi har ju varit i dvala hela vintern i princip av olika anledningar, men nu har vi fasta träningar både tisdagar och torsdagar, varav en inomhus, sweet!

Vad härligt :)

Hoppas träningen ska komma igång för mig också nu när jag ska börja vara med på träningarna på torsdagar...

Sett att det ska vara en inofficiell utställning i Öjebyn den 8 maj tror jag det var. Funderar på att anmäla mig. Det blir ju en bra mjukstart för den officiella utställningen den 15 maj. Funderar ändå på att be uppfödaren gå med hunden i ringen på den officiella. Så jag borde väl bestämma mig snart så jag vet att hon kan..

KL

Har ägnat två kvällar åt att bygga MIMburen från helvetet :devil:
Nu är den typ klar men det känns liksom lite snett.. Och ena dörren tar i kanten när man öppnar. Inget som hindrar men det stör. Har man betalat nästan sju tusen ska man väl kunna öppna grindarna utan att de tar i?
Sen är taket lite konstigt, det hänger liksom ned i mitten mellan delarna..

Någon som har MIM bur och förstår vad jag pratar om? Vet inte om det bara är så eller om jag har gjort nåt fel när jag byggt ihop den..

Önskar att jag inte varit så snål när jag köpte buren.. Just då tyckte jag att 500 kr var dyrt och onödigt för att få den monterad, nu känns det rätt billigt :cool:

kl

Blää. Ingen samträning, träning på klubben eller lek med andra hundar på drygt två veckor. Seeeegt.
Monstret har noskvalster.

*kl*
Imorgon imorgon :bump: :bump:
Då kommer valpis hem på studiebesök över helgen och vi får äntligen börja lära känna honom och tillbringa lite tid tillsammans i vår egen miljö. Ska bli så spännande att se hur gubbarna reagerar och hur han har utvecklats sedan sist. Nu är han fyra månader.

kl

Grrr!! Tävlingen om två veckor har blivit framflyttad tre månader. TRE månader!!?? :mad:

Impulsanmälde till en annan tävling i Vilhelmina istället. Vart ligger det tro? :angel:

Det var inte lite framflyttat...
Vad är det för tävlingar?

Det gick ganska bra på träningen igår. Han var mest intresserad av dom andra hundarna, men stundtals var han faktiskt fokuserad på mig. Tränade i kanske 20 min och så satt vi i 20 min. Och mot slutet var han riktigt lugn och avslappnad. Så det ska nog gå bra det här.
Körde fast när jag skulle därifrån. Kändes jättedumt, men hade tur och nån kunde dra loss mig..
Och det gick lite bättre att ha honom i bilburen. Det kanske börjar ta sig...

Det var inte lite framflyttat...
Vad är det för tävlingar?

Nej grr jag blir så arg! Tur jag hittade den andra iallfall, även om det betyder nästan 50 mils resa. Men vi är några som åker så det blir nog trevligt med en liten turnè. :)

Lydnadstävlingar!

Jag är så glad! Min hund vilel frivilligt in i buren när vi skulle åka bil igår! Nu var det en till hund i bagageutrymmet så det kanske hjälpte till, men det var bara att lyfta in honom.

Tränade mycket på att gå fot när vi var ute på morgonpromenaden och det gick riktigt bra. Han var inte alltid så följsam när gick runt eller om jag gick till sidan men det gick ganska bra. Att stanna och stå börjar också ta sig, även när jag ställer mig framför honom.

Jag är så glad! Min hund vilel frivilligt in i buren när vi skulle åka bil igår! Nu var det en till hund i bagageutrymmet så det kanske hjälpte till, men det var bara att lyfta in honom.

Tränade mycket på att gå fot när vi var ute på morgonpromenaden och det gick riktigt bra. Han var inte alltid så följsam när gick runt eller om jag gick till sidan men det gick ganska bra. Att stanna och stå börjar också ta sig, även när jag ställer mig framför honom.

härligt! :banana: vi har också haft lite problem med Valpis och bilen, men det börjar också bli bättre (många turer till stallet och andra roliga ställen!). nu kan han dessutom pussas utan att bitas, det är uppskattat här hemma! :p

Efter första gången har han vägrat och försökt komma undand, men fick rådet att dra kopplet genom gallret och det gjorde det betydligt lättare att lyfta in honom i buren. Två gånger har det gått ändå och igår ville han ju själv. Det känns så himla skönt. Han är så pass stor nu så det är inte baa att plocka upp honom och sätta honom i buren.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 040
Senast: MML
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 654
Senast: Rugge
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
642
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka