!Hundsnack!

Sv: !Hundsnack!

Gick det bra? Jag ska snart iväg och hämta hem min "det". Lilla hjärtat var så glad imorse när vi kom dit, han hade nog ingen aning vad som väntade. :angel:

Uh, och min lilltjej kommer också vara lycklig av att komma till kliniken på torsdag. Stackars hund vet inte att en omfattande operation väntar.. :crazy:

Hoppas allt gått bra med din "det"! :)

Gick det bra? Jag ska snart iväg och hämta hem min "det". Lilla hjärtat var så glad imorse när vi kom dit, han hade nog ingen aning vad som väntade. :angel:

Jo, men absolut, det gick bra. Han var lite svårsövd bara. Till slut hade han fått för nästan dubbla vikten, men det var ändå svårt att somna förrän han fick det sista muskulärt. Vaknade utan hjälp strax efteråt också. Kulorna var där de skulle och såg ut som de skulle.
Allt har gått bra under helgen också, han har fått lite smärtstillande men verkar inte ha alltför ont. Tyvärr har han lyckats komma åt att tvätta lite, men det ser ut att ha gått bra.

Lycka till med din konvalescent!

Nu är han hemma! Ligger och lider i sin tratt... Allt gick bra, det var tydligen ingen mening att sätta på någon kompress efteråt för han var så livlig att den försvann inom någon minut. :D Och när jag sa i receptionen att jag var där för att hämta Yerkes sa hon "ja, det är den du hör där borta som skäller på allt och alla som går förbi". :cool: Att matte kom var dessutom rätt oväsentligt, roligare att hoppa på veterinären!

Alltid skönt när det har gått bra.

Hm, kompress funderade vi inte ens på. Bara ett stygn som sitter ytligt här. Nu är det visserligen första hundkastreringen jag varit med på så vet inte hur det brukar vara? Han har fått ganska ordentlig hematombildning runtomkring, men jag förstår att det är helt normalt.
Att hålla sig lugn är ingen rolig lek, börjar bli mycket spring i benen nu. Den där tratten är också ganska avancerad... :D

Nä, vet sa att det inte var viktigt med kompressen, men de brukar sätta på den och den brukar kunna sitta kvar i upp till en vecka i vanliga fall. :D

Igår skulle jag träna lite med min hunud på kvällen. Tänkte gömma dummyn så han skulle få söka lite. utgår alltid från köket då så han inte ser exakt var jag går. Men jag fick honom inte dit jag ville. Han ville inte gå lika långt som jag ville att han skule. Blev iriterad på honom, och sen irriterad på mig för att jag blev irriterad på honom. Han gick till hallen. Tänkte att jag kör väl lite apport då och kastade in dummyn i mitt sovrum, men han ville inte, så jag tänkte att han vill väl ut och kissa då. Det ville han. Och när han kommer in och får gå springer han raka vägen till dummyn,tar den och springer raka vägen till mig. Tänk att han kom ihåg vad jag ville att han skulle göra :) Sen tränade vi lite apport och han var jätteduktig. Lämnade den alltid vid mina fötter. Nån gång lite framför mig, men inte en halvmeter till en meter som det har varit förut. Några gånger höll han också i dummyn en liten stund innan han släppte den.
Idag tränade vi också apport. Varje gång släppte han den vid mina fötter, ibland nästan på fötterna. Och några gånger tog han den igene fter att ha släppt den och gick halvvägs runt mig innan han släppte den.Några gånger gick han nästan runt mig med den också. Det tar sig!
I afton var ag och syrran ut med honom och tränade lite apport på en liten skogsväg där vi brukar promenera. Meningen var att hon skulle ta kot men jag glömde såklart kameran.... Får göra det igen nån gång så hon kan ta lite kort. Mamma tränade med honom på gården under helgen och han var tydligen rikigt duktig även om han ville leka lite. Nu var han också duktig. Dt är så stor skillnad mot för sommaren/hösten då ute betydde lek för honom. Han var riktigt duktig även om han inte alltid kom på en gång och biland sprang till syrran iställe för mig.
Det är så roligt att se honom apportera för oavsett om det är ute eller inne så galopperar eller skuttar han fram och man ser hur roligt han tycker det är.

Grattis! :)

Min får vänta ett antal månader innan han fyller 2 år. Men han och min systerdotter fyller år med en dags mellanrum. Jag tycker det är ganska roligt.

Grattis! :)

Min får vänta ett antal månader innan han fyller 2 år. Men han och min systerdotter fyller år med en dags mellanrum. Jag tycker det är ganska roligt.

Och min plutt föddes på min födelsedag :love: För två veckor sedan fyllde han 1år och jag 18år ;)

kl

Funderar på om min också ska få bli ett "det". Känns som om jag får mer och mer saker som väger för det.
Hur lång tid ska man ta det lugnt efteråt? Funderar mest eftersom vi har lite kurs och tävlingar inbokade i vår.

Vi har förresten inte gjort nåt vettigt på flera dagar nu. Skärpning på mig!

*kl*
Någon som vill ha en billig huligan? Hundkräket fick följa med mig ut och sätta igång värmaren på bilen, flera gånger hejda jag honom när han var på väg över till grannen, men när jag stack in huvudet i bilen så drog han som en avlöning. :devil: Sen var det fullt ös medvetslös i grannes trädgård. :o Till slut fick jag tag på honom och bar hem kräket (26 kg) eftersom jag inte hade koppel med mig... Så just nu är han i väldig onåd...

jag som var så jäkla nöjd med att han äntligen hade lärt sig att hålla sig på gården, tji fick jag... Nu längtar jag efter kurser så jag får lite pli på honom!:devil:

Min lilla pärla (6 mån) har blivit ännu mera pärla! Hon har efter mångt och mycket äntligen förstått att det kan göra ont på när hon tuggar på folk och fä. Ibland ser man hur "sugen" hon är att tugga på mig, men börjar istället slicka på mina händer. Sedan gapar hon och stoppar in handen i munnen och tar tag jätteförsiktigt samtidigt som hon tittar på mig med ett "Får jag om jag tar så här löst då?" :D.

Överhuvudtaget har hon mognat jättemycket bara på några veckor!

kl

Funderar på om min också ska få bli ett "det". Känns som om jag får mer och mer saker som väger för det.
Hur lång tid ska man ta det lugnt efteråt? Funderar mest eftersom vi har lite kurs och tävlingar inbokade i vår.

Vi fick en vecka - tio dagar som rekommendation, dvs om allt gått som det ska efteråt. Det har gått fyra dygn för min nu, så än så länge får han bara korta promenader på ca 20 - 30 minuter.

KL

Någon som har koll på ungefär när man brukar kunna veta säkert att en tik blev dräktig efter parning?
Vi är ju intresserade av en kull där parningen skedde 19-20 januari, vill maila och fråga om hon vet något än men känns dumt att fråga innan hon kan tänkas veta.. Om ni förstår min röriga tankegång ;)
Det är ju en kull i Tjeckien och jag skulle vilja boka flygbiljetter osv för att hälsa på..

Också roligt.

Helt OT, men har en kusin som fyller år samtidigt som sin mamma och andra kusiner som fyller år samma dag.

Min hund va jättejobbig när han var valp, och visst är han jobbig nu också ibland, men aldrig så jag ahr funderat på att kastrera honom. Det komemr jag inte göra om jag inte känner att jag måste. Jag vill ha en chans att kunna ta en kull efter honom, och än vet jag ju inte vad han går för.

Tränat med två andra hundar idag. Ibland önskar jag att jag mer tålamod... Har varit jätteirriterad på min hund och det har nog mer än den andra personen hört då vi var utomhus.... Nötte nästan samma saker hela tiden, då han gjrode nästan som jag ville, och gjrode han som jag ville så hade han ändå ingen fokus på mig... Det var bättre på inomhusträningen förra veckan och då var det ändå fler hundar där...... Får börja fara på inomhusträningen varje vecka om jag kan. Och så hoppas jag att det blir nån kurs snart.. Jag hade ju tänkt ställa ut honom 2 gånger i maj, men som det är nu skulle det aldrig gå... Synd att jag inte känner fler folk med hund.... Men jag har ju fortfarande lite tid på mig....

kl

Idag är min hund ett apporterings-proffs! =)

Jättefina lydnadsapporteringar med träbocken här hemma.

Har bara apporterat med dummy. Hur är lydnadsapportering jämfört med "vanlig" apportering? är det väldigt viktigt hur den kommer och in och lämnar eller har man bara inte dummy?

Föraren kasstar apporten (minst 8m) och på kommando sänds hunden ut för att hämta apportbocken. Hunden ska helst ha samma tempo ut som in till föraren, men det får inte gå hur sakta som helst. Den ska greppa bra och inte tugga. Du får välja om du vill att hunden ska avlämna föremålet sittandes framför dig för att sedan, efter att du tagit föremålet sätta sig i fotposition, eller avlämna föremålet i fotposition.

Idag är mina hundar billiga bägge två. De har bägge(!) gapat rabiat på tre hundar varav en när vi åkte spårvagn. Jag som varit så djävla nöjd med att vrålisen uppfört sig väl på spårvagnen hittills.

Antagligen känner de av att jag är ur form eller något för så här vidriga brukar de inte vara, i alla fall inte rottisen.
Jag tror jag börjar bli sjuk så jag struntade faktiskt i kursavslutningen idag. Det känns inte som bra förutsättningar när jag är apless på hundskrället redan innan.

Stackare... mina har tack och lov skött sig länge nu. Snart kommer väl en "dipp", men jag säger bara bring it on :devil:

KL

Vi har spårat och tränat uppletande idag. Coy gick på 100% och gjorde sitt bästa efter sin förmåga (och sitt ringa förstånd :D) och Narmo gav ungefär 2% i uppletandet. Det är verkligen antingen eller när det gäller honom...

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 040
Senast: MML
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 653
Senast: Rugge
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
642
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka