Sv: !Hundsnack!
Varit på inomhusträning idah och blev glatt överraskad. Inte så många hundar när jag var där men ändå så det stör. Men han var jätteduktig! HAde mycket mer fokus på mig den här gången även om dom andra hubdarba såklat var intressantare ibland. Värst var det nog ändå när vi kom dit för han hade bråttom in och så fanns det ju två hundar där, men han såg bara den ena, som an ju väldigt gärna ville hälsa på.
Men jag är jätteglad att han var så vilig att följa mig när jag gick runt och hade han att sitta och ligga och gå i en åtta bla. Balanshindret var lite läskigt tror jag, men det ser ju ananrs ut än det han vant sig vid i rastgården, men det ska nog gå sen det också.
Tränade lite och satt lite och det gick ganska bra när vi bara satt också, men han blir ju fort less. Sen strax innan jag skulle fara kom det 2 hundar och dom ville han ju gärna hälsa på så då blev det några irriterade "sitt" som han inte lyssnade så bra på. en av dom som var där sa att hon skulle hjälpa mig lite och hade han att sitta genoma tt ha godis i handen bara. Felet man gör, som man ju inte är ensam om, och som hon sa att hon glömmer bort ibland också, är ju att man blir irriterad. Man ska ju inte alltid behöva säga nåt, bara visa att dom ska sita tex.
Men jag är glad att det gick så bra. Det kommer gå bra det här. Det är stor skillnad på förra gången.
Och nu nästa två gångerna ska det vara tema utställning, så ena gången hur det går till på utställning tror jag och sen får man som prova ställa ut och så bedömer man varandras hundar. Så det ska jag fara på om det inte tdyker upp nåt som hindrar.