!Hundsnack!

Sv: !Hundsnack!

KL

Längtar tills snittet efter operationen har läkt klart så jag kan bli aktiv med Pingla igen, det längtar hon också efter då det är mycket överskottsenergi här hemma nu då bara koppelpromenader står på schemat:).

Va i kväll på årsmöte med Blekinge vallhundsklubb där vi även hade fårheden Jonas Gustafsson som höll föreläsning, väldigt intressant:). Är ju väldigt novis inom detta med vallning och vallhundens egenskaper och arbetssätt men man måste vara grön någon gång. Karlen är ju aktiv inom vallning med sina BC, min lilla skrutta är ju en blandning BC men kul att kunna deltaga som funktionär på tävlingar och få ta del av en hel del även om Pingla inte visar sig ha vallegenskaper och jag kan deltaga med egen hund. Ska se när snön gått bort om hon har något i sig när vi besöker fåren.

Senast ändrad av en moderator:

KL

Hur sjutton ska man kunna finslipa på momenten ( kl 1 lydnad ) när det hela tiden ska vara så förbannat kallt ute?! fan fan fan. Det har varit nästintill ingen träning i veckan då vi haft mellan -25 till -28 grader kallt. Idag ska jag ändå försöka träna lite eftersom det "bara" är -21 ute. Men nu tittade jag på YR.NO och de skriver att vi ska få -33 på imorrn och -36 på fredag.:eek: Å till råga på allt är det bara 10 dagar kvar tills min vovves tävlingsdebut. :crazy:

VAR ÄR DEN GLOBALA UPPVÄRMNINGEN???? :confused:

Jo det börjar kl 7.

Det finns ingen du känner som ska dit? Annars får du nog börja jobba på den där lappen snart ;)

nej men idag har jag turen att följa me Karin till drängs inomhuslokal, så det löste sig idag. Men det blir nog nada träning tors å fredag. På sin höjd får Arre komma ut på gården å kissa å bajsa. :D

Vi ska dra iväg till vet i piteå på fredag, härligt med de temperaturerna det ska bli...

åh gud vad kallt!! här är det en eller ett par minusgrader men blåser satan, det är inte heller kul att vara ute i men det går ju i alla fall utan att frysa ihjäl.

KL

På tal om kylan, det är ingen som har ett hundtäcke stl 40-45 som bara ligger och skräpar? Som kan tänka sig att sälja det för en billig peng?

Min valpis fryser ute! Nu har hon min terrierstäcke, men det är bara nån vecka tills hon vuxit ur det...

KL

På tal om kylan, det är ingen som har ett hundtäcke stl 40-45 som bara ligger och skräpar? Som kan tänka sig att sälja det för en billig peng?

Min valpis fryser ute! Nu har hon min terrierstäcke, men det är bara nån vecka tills hon vuxit ur det...

Jag har ett täcke i strl M, men mått vet jag ju inte. Hade det på min tik som somnade in i höstas, det var schäfer/boxerblandis på 27 kg. Är det för stort kanske?
Det är svart å reglerbart både fram och under magen. =)

Senast ändrad av en moderator:

Jo, faktiskt. Jag är lite osäker på den exakta storleken, kan kolla det senare idag. Ligger just nu i tvättkorgen.

Det är ett Limextäcke:

shopimage_8807.jpg

Svårt att veta... du kan ju mäta det från nacken till änden vid svansen så kan jag mäta lite på valpis:) och jag kunde ju svarat dig via PM, men men :p

Varit på inomhusträning idah och blev glatt överraskad. Inte så många hundar när jag var där men ändå så det stör. Men han var jätteduktig! HAde mycket mer fokus på mig den här gången även om dom andra hubdarba såklat var intressantare ibland. Värst var det nog ändå när vi kom dit för han hade bråttom in och så fanns det ju två hundar där, men han såg bara den ena, som an ju väldigt gärna ville hälsa på.
Men jag är jätteglad att han var så vilig att följa mig när jag gick runt och hade han att sitta och ligga och gå i en åtta bla. Balanshindret var lite läskigt tror jag, men det ser ju ananrs ut än det han vant sig vid i rastgården, men det ska nog gå sen det också.
Tränade lite och satt lite och det gick ganska bra när vi bara satt också, men han blir ju fort less. Sen strax innan jag skulle fara kom det 2 hundar och dom ville han ju gärna hälsa på så då blev det några irriterade "sitt" som han inte lyssnade så bra på. en av dom som var där sa att hon skulle hjälpa mig lite och hade han att sitta genoma tt ha godis i handen bara. Felet man gör, som man ju inte är ensam om, och som hon sa att hon glömmer bort ibland också, är ju att man blir irriterad. Man ska ju inte alltid behöva säga nåt, bara visa att dom ska sita tex.
Men jag är glad att det gick så bra. Det kommer gå bra det här. Det är stor skillnad på förra gången.
Och nu nästa två gångerna ska det vara tema utställning, så ena gången hur det går till på utställning tror jag och sen får man som prova ställa ut och så bedömer man varandras hundar. Så det ska jag fara på om det inte tdyker upp nåt som hindrar.

Skulle ha anmält till en tävling idag men insåg att anmälan blivit förlängd med en månad. Skönt, för då slipper jag ta beslut nu :p
Sjuk hund, sjuk matte, fokus på lydnad och agility senaste tiden= ingen motivation till freestyle.
Funderar på att starta lydnad snart också... Men blir fortfarande nervös av tanken :p

Ska anmäla till 2 utställningar men det har inte blivit av ä, dock har ag fortfarande ganska lång tid på mig. Hoppas bara jag inte glömmer bort det... :)
Har lånat en bok om freestyle, men knappt tittat i den än. Nu läser jag en anna bok om ledarskap. Mamma tycker jag ska prova fresstyle men ingen av oss vet så mycket om det, men efter att ha läst i boken kanske det blir att prova.

kl

här har valpen (som knappt är valp längre) kissat i soffan idag!! han blev sååå glad för att husse klev upp ur sängen, flög upp i soffan, satte sig fint och medan husse gullade passade han på att låta det rinna! har aldrig hänt innan, han har nästan slutat "läcka" när han blir glad dessutom.. men det hade ju kunnat hända på golvet åtminstone! :mad: det hann väl inte rinna så mycket men ändå..
morr... :devil:
(glädjer mig med att min hund minsann aldrig skulle få för sig att göra något sånt, det är bara husses hund som håller på med sånna dumheter ;) )

Camaro var skapligt billig igår, hon åt upp vår kvällsmat!
Tanklösa som vi verkar vara så lämnade vi oxfilen på disbänken en sekund, när vi kom tillbaka var den spårlöst försvunnen och Camaro var misstänkt rund om magen :cool:

Det planerade fredagsmyset med god mat blev till ett besök på pizzerian :p

:eek: åt hon upp oxfilé?! då förstår jag att hon var jäkligt billig :p nästan så jag hade stoppat ner handen i halsen på henne och fiskat upp köttet igen... ;)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 040
Senast: MML
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 653
Senast: Rugge
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka