!Hundsnack!

Sv: !Hundsnack!

Min hund fick dra pulka igen tidigare i veckan. Han tycker inte om när man ska spänna fast honom, men pulkan är väldigt gammal och inte använd på minst 8 år, så det är lite trögt att trycka ihop skaklarna så man kan spääna fast dom i selen. Han tyckte inte riktigt om när man gick på vägen heller där det är plogat för då låter det ju lite mer, men på gångvägen där det fanns lite mer snö gick det bra. Den här gången såg han faktiskt ut att arbeta (andra gången han drog) och inte som första gången när han hade svansen mellan benen. Tror han kommer tycka att det är kul sen när han vant sig.

Både igår och idag har han fått gå en längre promenad på morgonen och vara lös, och så har min syster och syterdotter följt med och lillan har åkt i pulka. Igår var det nån som sköt två gånger men min hund reagerade inte så mycket. Det var så skönt, att han liksom bara noterade att det var ett högt ljud och var det kom ifrån när han var så rädd på nyårs. Så jag behöver nog inte vara oroa mig att han blir en skotträdd hund i alla fall...

Igår när jag tränade apport inne så fick lillan vara med. Först lyfte jag upp henne och gick eller sprang en liten bit med henne och så fick hon släppa dummyn, sen fick hon gå själv med den. Jag vet inte vem som hade roligare, hon eller hunden. :) Och så har han börjat förstå att han måste vara försiktig runt henne. Var jätteduktig under apporterandet igår. Han gick runt henne när han skulle iväg och sen sprang han, och likadant när han kom tillbaka. Är nöjd över mitt yrväder till hund :)

Träffade på grannen nu med sin översnälla labbekorsning som Melvin älskar. De hade hört min hund skrika den dagen han blev biten och var övertygade om att det var en hundattack de hörde. Strax efter går hussen ut med sin hund och då varnade de honom för en lös hund och tydligen hade de varit tvungna att ta in hunden i en uppgång bredvid händelsen och brotta ner honom för att kunna lugna ner honom.:eek: Vi snackar alltså om en hund som inte kunde lugna ner sig på säkert 20 min Ser jag henne utan munkorg som hon lovat alltså... :devil:

Dessutom...vi har ingen snö här nere...bara så att ni vet. ;)

BAH! :mad:

Såhär är det i Värmland:
b5666b9a-3606-4cc1-be90-84b5a0768908.gif

*kl*
Imorgon ska stora hunden opereras, tonsillerna som ska bort.

Är det någon här som opererat bort dem på sin hund? Hur var återhämtningen? Gav ni något speciellt foder, te x om den åt torrfoder i vanliga fall att ni gick över till blötfoder ett tag?

Får säkert svar på mina frågor imorgon, men otålig som man är...

Vars är hon ifrån? Tänkte om jag vet vem hon är.
Sen blev jag nyfiken på vad du har för hund?
Tänkte vi bor i samma stad, inte ofta jag hittar inlägg ifrån någon som bor så nära mig, kul att se att fler Skellefteå bor finns på buke:)

Vars är hon ifrån? Tänkte om jag vet vem hon är.
Sen blev jag nyfiken på vad du har för hund?
Tänkte vi bor i samma stad, inte ofta jag hittar inlägg ifrån någon som bor så nära mig, kul att se att fler Skellefteå bor finns på buke:)

Hon? Jag gissar att det är mig du menar, :p Jag är från Ske-hamn så det är ju inte riktigt inne i stan. :grin:
Har en 4-årig omplaceringsrottis som jag tog förra vintern.

Det finns ju rätt många skelleftebor härinne, tokigt att du missat det. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1013144
Här samlas vi bukegalningar från västerbotten. :angel:

KL

Får lov att skriva av mig lite...

Jag är sjuk, snorar, snörvlar, är öm i kroppen och halsen gör det till ett helvete att få i sig vätska (som inte är väldigt varm). Jag sov dessutom mellan 23-05, gick upp och drack, tryckte i mig smärtstillande osv för att försöka sova lite till. Vaknade kl 12! :eek:

Men, hundarna måste ju ut. Så det var ju bara att glatt försöka hitta matchande strumpor och ta sig ut. Det blev ingen lång runda, men hundarna sprang som fasen så då brukar dom vara lugna hemma sen. Väl på väg hem så markerar Narmo att det fins något i buskarna, det prasslar till och när jag kikar så ser jag en stor, svart mink! Den ligger bara en halvmeter in från stigen. Jag binder upp hundarna i en stolpe en bit bort för att kika på den. Det kändes inte helt normalt att den låg där.

När jag kommer fram till den så ser jag att hela bakvagnen är trasig på den :(. Han släpar bakbenen och det ser ut som om ryggen möjligtvis är av. Han skakar och kisar med ögonen, chockad. Jag börjar i panik ringa runt till kommun, miljökontor och får till slut ett nr till en jägare. "Vi fixar det direkt!"

Det kommer en trevlig man med två tjocka handskar och ett järnrör. Jag valde att gå efter att ha visat var stackaren låg...

Jag blev jätteglad över att dom kunde komma så fort, har hört skräckberättelser från vänner som smällt med rådjur att dom har fått vänta i närmare en timme på jägaren.

Usch... behövde skriva av mig lite...

Åh fy! Vilken tur att det finns människor som är redo att rycka ut för att hjälpa till i sådana situationer. *Eloge!*

Jag vill minnas att min far tog med yxan till grannarna när deras katt blivit påkörd för många, många år sedan. Starkt gjort, för han är världens blödigaste karl egentligen.

Aha:) tack för upplysningen. Har dålig koll på Skellefteå bor, är få på dom sidor jag brukar hålla till på. Kul att hitta fler nu när jag äntligen blir med hund igen och inte bara hundvakt veckovis:)
Jag bor i drängsmark, tänkte söka lite promenad kompisar lite senare när jag lärt känna lillen lite mer.

Kul med en rottis:) har haft en rottis hanne tidigare:)

Jag tänkte på om Tina Fridh var från Skellefteå:)

Å va kul med en ny voffs för dig. Vad blir det för nån? :)

Nej, Tina Fridh är från södra sverige nånstans. vet inte riktigt var. :o

Hon bor i mellan-Sverige :) Men det är inte länge sedan hon var i Luleåtrakten och hade kurs. Kolla med henne när hon ska uppåt nästa gång.

Pm:a om du vill ha adressen till hemsidan.

Tillägg, svaret var till Krummi

Oj, vilket otrevligt äventyr... :crazy:
Tur att någon kunde komma så snabbt!

Här har vi varit helt lyckliga och mysiga hela dagen - solen har skinit hela dagen och jag har verkligen haft massor av vårkänslor :love:
Det resulterade i lååång promenad med både hundar och maken. SÅ himla skönt!
fisheyedsc_0005_135543291.jpg

Dessutom kom Billys vinster idag. Jag (eller han) vann en fototävling hos Pupstore och det kom en jättefin polisblå (bra färg, va? ;) ) sele och en vinterjacka från Puppia. Jackan kommer passa skitbra på Ivan till hösten, och Billy är supersnygg i selen:

billy_puppia_135601110.jpg

Idag har Ivan lärt sig "Ligg!" - så nu kan lillskiten hela fem kommandon :angel:
fisheyedsc_0025_135559236.jpg

Jag har svurit över snorhala vägar, men nu har jag hittat ett bra sätt att låta huliganen få springa av sig kontrollerat, spark! Jag får motion, men det är ändå tillräckligt lätt att få upp farten så man orkar lite mer än om jag skulle springa med honom. Det tog en liten stund innan han förstod var han skulle hålla sig, men nu går det som en dans! Vi har en smal bit i mitten där det inte är halt så där ser jag till att han springer och så håller jag mig i "hjulspåren" där det nästan är glansis. Kul som sjutton faktiskt! Och för lite jobbigare för mig så får någon av barnen följa med! :angel:

Snurrfian: Vi kör också mycket drag nu, han får dra en kätting med glada tillrop :D. Det känns skönt när tempot dras ner ett par snäpp för både hunden o en själv :angel:.

KL

Sitter och har ett par timmar kvar innan vi ska på klinik för undersökning om herrn har ont i halsen eller om något annat fattas honom. Han har inte varit helt hundra på sistone och nu helt slutat äta sin älskade middag :(. Godis och köttbullar äter han, så igår blev det köttbullemiddag. :d

Jättenojjig är jag nu, och inte var det helt lätt att hitta en helgöppen klinik heller (där man kunde boka en tid, akutöppet har alla såklart!). :crazy:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 040
Senast: MML
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 653
Senast: Rugge
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka