!Hundsnack!

Sv: !Hundsnack!

Ja, oxfile! Och det var ingen liten bit heller.. Dyyyrt!

Vi upptäckte det inte direkt heller.. Jag var uppe på övervången, Camaro kom upp och ville gosa.
Så hör jag nerifrån efter några minuter: "Line, var är oxfilen?"

Senast ändrad:

Det gjorde jag förr på mallen (varesej jag hann få tag på något eller ej) när han tjuvade saker från bord och diskbänk. Bara för att han inte skulle få det. Ex sambon tänkte "jaja, jag kan ändå inte äta det så han kan få det...". Glöm det!

Exet har flyttat och nu tjuvar Kaj-Åke (Coyote) inget längre! :D

KL

På tal om kylan, det är ingen som har ett hundtäcke stl 40-45 som bara ligger och skräpar? Som kan tänka sig att sälja det för en billig peng?

Min valpis fryser ute! Nu har hon min terrierstäcke, men det är bara nån vecka tills hon vuxit ur det...

Måste det vara exakt så stort? Har 3 olika täcken i str 50. 2 av dem med förlängd kardborre så de passar min smalis runt bog och mage. Pma!

Annars har jag en svart polotröja i str 45!

ja så har jag också gjort. även om det är nåt äckligt de hittar ute så ska de inte få "lyckan" att äta upp det, tycker jag. då fortsätter de ju tugga i sig allt möjligt...

kl

valpis har gett mig en blåtira! :eek: igår när jag kom hem från stallet hade jag en mörk linje nedanför ena ögat, trodde jag var skitig men det gjorde ju för tusan ont att gnugga bort.. så insåg jag att i förrgår när jag busade med hundarna tyckte lilla Q att matte lekte lite mesigt så han hoppar med munnen vidöppen rätt in i mitt ansikte! han sprang fort därifrån och skämdes massvis när jag röt till... :devil: tänkte inte mer på det då, förutom att det gjorde ont, men idag är jag inte helt snygg... :p tur det inte syns sååå mycket i alla fall!

182963_10150398315760061_574120060_17330884_6366267_n.jpg

bjuder på en stilstudie i syskonkärlek också ;)

183992_10150398315845061_574120060_17330885_2137495_n.jpg

Ohh.. Nu är det inte länge kvar innan debuten i LK1. Nu på lördag är det dags, så jag vet inte om jag ska låta vovve vila lite innan lördag eller om jag ska fortsätta finslipa lite till på momenten?. Hur brukar ni göra 1-2 dagar innan tävling? Bara fortsätta som vanligt eller?

*undrande gröngöling*

Vet inte alls men lycka till!

(ser fram emot vår debut :) Gissningsvis skulle/kommer jag träna massvis dagarna innan, bara för att inse att allt blir pannkaka och inse att jag skulle ha vilat). Men det beror väl mest på hunden kan jag tänka.

kl

Min hund får inte vara i sängen mer än när vi ber honom komma upp/säger det är okej. Därför ligger han nu där så fort han är ensam eller bara en av oss ligger i sängen. Och suckar djupt när man ber honom gå ner.
Jag tror vi borde se över våra regler :angel:
Att han är i sängen när han är ensam gör inget, anledningen att jag inte vill ha honom där är att han stör mig när jag sover. Sambon tycker bara det är mysigt att ha honom i sängen så en period har hunden hoppat upp så fort jag går hemifrån på mornarna. Men jag har visst också blivit mer tolerant sista tiden...

Det är ju myyys att trängas i sängen :D
Din är ju så liten dessutom, tänk på oss som har en (snart två) stora klunsar :love:

KL
Här är det misstänkt öroninflammation. Ska in till veterinären nu klockan 10.
Börjar oroa mig, hon har haft öroninflammation några gånger nu. Denna gången är det ju dessutom vinter och det känns skumt. Visst kan upprepade öroninflammationer bero på allergi? Andra troliga orsaker?

Å fy för öroninflammationer. Det är aldrig kul att ha en "öronhund". :(

Det kan även vara trånga örongångar som är orsaken till upprepade öronproblem.Har det bekymret på min rotta, han får bekymmer lite då å då, och har även spräckt trumhinnan 2 ggr. Superjobbigt är det. :cry:

Men ja, att hunden på något sätt har nedsatt immunförsvar av någon anledning kan vara orsak.

Nej. Camaro har hittills haft det 3 gånger, på ett år..
Veterinären tyckte inte vi behövde allergiutreda nu iallafall, för hon visar inga andra sådana symptom.
Hennes örongångar är tydligen trånga med mycket veck..

Nu ska vi behandla i 10 dagar, då borde det gå över. Efter det ska vi börja med regelbundet örontvätt, försöka förebygga. Hoppas det kan hålla eländet borta!

Med regelbunden urtorkning så borde det problemen minska, jag har lärt mig att titta å lukta Arre i örat nästan 1 gång/dag så jag direkt kan torka bort smuts som lagt sig där. :)

Tänk bara på att inte använda öronrens alldeles för ofta för det kan börja irritera, bättre att bara ta en torr bomullstuss, jag använder även tops så jag kommer åt i vecken.

Lycka till med Camaro.

Å så glad å nöjd jag är över min pojke. Vi debuterade i LK1 idag och fick 146,5 poäng, vilket ledde till en 3:e plats å pokal. :love: Trodde inte vi skulle ha en chans bland alla schäfrar ( iom schäfrar brukar ha en bättre förighet än rottisar ;) ) men vi hamnade på bättre plats än alla schäfrarna. :D

*supernöjda Sandra med sin trötta men lyckliga drummel.

Å så glad å nöjd jag är över min pojke. Vi debuterade i LK1 idag och fick 146,5 poäng, vilket ledde till en 3:e plats å pokal. :love: Trodde inte vi skulle ha en chans bland alla schäfrar ( iom schäfrar brukar ha en bättre förighet än rottisar ;) ) men vi hamnade på bättre plats än alla schäfrarna. :D

*supernöjda Sandra med sin trötta men lyckliga drummel.

Vad roligt, grattis :) Var det i Norsjö du tävlade?

KL

Måste bara gnääälllaaaaaa...

Nu får det töa klart!
Är så trött på att bara kunna promenera på tre ställen, ine kunna lägga ett ynka spår och vara allmänt vinterdeprimerad och michelinpåpälsad! :cry:

Är så illa att jag bara längtar efter regn och lera!

Har suttit hela melodifestivaldeltävlingen i ett mycket högljutt hem med mormor som busat vilt med Isabelle 2 år och hög musik, med Melvin i mitt knä. Stor knähund :love: Högsta beviset på tillit från hans sida det tog över ett år innan han första gången kom upp i mitt knä och detta är 3e gången hittills. Imponerad över hans förmåga att koppla av i stimmet oxå med tanke på hur han var när han kom till oss! Han har blivit fin i kroppen också av att inte äta träningsgodis på ca 2 veckor så nu känner man men ser inte revben och ryggrad tydligt. Han vägde 17,2 med sele på vid första besöket efter bettet och 16,8 nu med fleecetäcket på. Verkar vara hans idealvikt.

Är hundvakt... Vilken skillnad det är på att träna olika hundar! Visst, det är ju absolut ingen överraskning, men lite roligt och lärorikt.

Någon som ska tävla lydnad i Vällingby 19 mars? Har bestämt mig för att det är lite för tidigt för att starta för vår del men funderar på att åka dit å kolla.

Måste bara gnääälllaaaaaa...

Nu får det töa klart!
Är så trött på att bara kunna promenera på tre ställen, ine kunna lägga ett ynka spår och vara allmänt vinterdeprimerad och michelinpåpälsad! :cry:

Är så illa att jag bara längtar efter regn och lera!

Jag håller med på varje punkt.
Tänk om snön ligger kvar till april - då har vi haft snö i 6 MÅNADER. :eek:
Vill grina av blotta tanken...

Å andra sidan är 2012 nära, och Ragnarök börjar med en två år lång vinter :angel:

KL

Jag ställde ut Siv i Hässleholm igår och hon blev bästa tik och sen mot hanen blev hon BIM. Jag är så himla nöjd! :)

Dessutom...vi har ingen snö här nere...bara så att ni vet. ;)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 040
Senast: MML
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 653
Senast: Rugge
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka