Sv: !Hundsnack!
KL
För två veckor sedan kom jag till veterinären med Pingla då hon fått illaluktande flytningar under efterlöpet, bad dom rönka livmodern men han sa att han kände lika bra med handen genom att klämma utanpå buken vid livmodern som att rönka. Skickades hem med antibiotika med orden att en hund får knappt ALDRIG livmoderinflammation under själva löpet då livmodertappen är öppen utan det kommer först flera månader efteråt. Satte henne på den kuren, då den inte hjälpt fick jag en till utskriven och då hon gått på halva utan att flytningarna gett med sig samt att hon blivit sämre i allmäntillståndet så åkte jag dit igen.
Bad om en rönken men fick samma skitsnack att det är lika säkert att känna med handen och det va inte allvarligt och livmodern va ok. Men blev rekommenderad operation iaf då hon är så pass ung och har den redan krånglat så kommer den fortsätta. Antingen ta livmodern nu eller vänta till nästa löp. Lyssnade på min magkänsla och valde att ta operation nu. Då jag hämtade henne så sa assistenterna att livmodern hade varit väldigt illa däran och veterinären sprang bara förbi och sa hej. Kanske lärde han sig att böjja lite på nacken och inte ta alla djur för givet utan att gå ägaren till mötes om denne önskar en rönken. Känns för jävligt. Men lärde mig något av det, lyssna inte full ut på veterinären utan gå på din magkänsla. Likadant med Frida, där trodde dom en hel vecka det va magen men Växjö misstänkte direkt höft eller rygg.
Men känns bra att ha det gjort och Pingla är piggare i dag.