!Hundsnack!

Sv: !Hundsnack!

KL

Börjar verkligen ge upp i den här förbannade halkan, idag var jag ute mitt i skogen och halkade omkring, både vovve och jag själv :cry:.

Längtar till de utlovade plusgraderna

Jag håller med dig fullständigt, jag är så less på att inte kunna göra något vettigt utan mest bara försöka hålla sig på benen utan att slå ihjäl sig...

gud ja, ge mig 5 plusgrader och regn så skiten försvinner illa kvickt!

kl

här har lilleman växt och växt... snart 14 kg och snart är han 14 veckor! han är en kaxig liten en, mopsar upp sig till tusen vid tillsägelse. :p men han är väldigt "med" och rolig att hålla på med, han går till och med att stoppa med inkallning när han far iväg efter lockande fåglar! :eek: (det var förra schäferns favoritsport, att skrämma iväg fåglar. :p)
så det är full rulle här hemma, det tränas dessutom bilåkning för fullt eftersom vi i slutet av februari ska bila 120 mil enkel väg :crazy:. ensamhetsträning går också toppenbra, han är cool lillkillen! med eller utan "storasyster".

*KL*

Jag och min sambo har skaffat hund :bump::banana:
En Vit herde pojke på 4,5 år. Fodervärdar än så länge, men kommer att köpa honom.

166359_1521886454073_1441933077_31138400_4776852_n.jpg

kl

Jag har problem. Problemet består av att ca 9 veckor gammal valp ligger och sover i mitt knä. Problemet ger två bieffekter:
1) Jag får ingenting gjort. Hon stör inte alls iom att hon sover men pluggkoncentrationen gick väl sådär.
2) Jag blir groteskt valpsugen. Känner inte alls för att vänta 1-2 år till. Och valpens ägare var så vänlig att upplysa mig om att ägaren har 3 valpar kvar. Varför sitter jag på parsonklubbens hemsida?

(nej, här ska inget spontaninköp av valp göras. Men jag tycker om att kolla upp saker och lära mig raser. Och klart man blir valpsjuk).

kl

Jag är glad, vi håller på att köpa bil! Så från måndag kommer förhoppningsvis Camaro få åka betydligt bättre än hon gjort hittills!
(Vi har sagt ända sen vi köpte henne att vi ska skaffa större bil, men nu blir det äntligen av!)

Så ny bil i nästa vecka OCH förhoppningsvis ny valp i vår, kan det bli bättre? :banana:

Jag har världens underbaraste, snällaste och lite mesiga hund. Alla leksaker, ben etc som valpen vill ha får hon ta. Och råkar hon slänga iväg de lite för långt så är det klart hon får ha tag på dem. Medan Sigge står intresserat och lite smått avundsjuk vid sidan av och tittar på. När valpen tröttnat på leksaken ifråga är den tråkig även enligt Sigge dock.

KL

Börjar verkligen ge upp i den här förbannade halkan, idag var jag ute mitt i skogen och halkade omkring, både vovve och jag själv :cry:.

Längtar till de utlovade plusgraderna

SÅ illa? Kom hit till oss imorgon vetja :idea: Lite is på sina ställen men man klarar sig, kan gå bredvid där. Hunden har inga problem och med broddar på mig går jag till och med PÅ isen utan problem men man klarar sig utan. Och hagen är isfri!

Vet inte alls om du vill ha tips. Men jag delar med mig ifall att du eller någon annan behöver :D

Bråka var hemsk med sina föremål som liten. Allt var hennes. Dessutom vaktade kräket sina saker. Så att bara gå och hämta tillbaka grejerna helt konfliktfritt var att glömma. Jag kunde vifta med andra leksaker, köttbullar och fasiken vet allt. Men så körde jag på en helt annan idé.

Jag band fast en trasa i en spårlina (metallhaken hade jag inte bundit fast i trasan, utan andra änden!). Kampade med henne, brötigt, lät henne vinna. Och sedan utan tillrop halade jag försiktigt in henne. Och började kampa igen. Detta upprepades flera gånger om dagen. Kampa kampa - håva in - kampa kampa - låta vinna - håva in. Till slut insåg kräket att det var jättekul att återkomma till matte med föremål för då blev det liv i dom! Kanske något att testa?

Jag vill alltid ha tips ;)

Jag har funderat på det faktiskt, nu är han inte så bråkig som Bråkan, utan han kommer när jag viftar med något annat om han hamnar långt borta. Men oftast om han inte hinner få fart när han vinner föremålet så kastar han sig tillbaka till mig och vill ha mer. Men... kommer han "upp i fart" när han vinner föremålet så tar han gärna ett varv innan han kommer tillbaka. Han vill gärna komma tillbaka och kampa, men han vill gärna kuta lite också. Det är nästan lika bra belöning att rusa rundor som att kampa.

MEN! Jag ska testa detta imorgon i ridhuset. Tack :bow:

Det är jättebra att använda mallens kamp. Det är ibland den som är ratten :angel:

Kampa rejält och brötigt, så att han tycker vinsten är det bästa som hänt. Det är ju inte lika ofta dom drar iväg om det är en "fjösig" vinst.

Jag har tänkt ställa ut min hund i maj, men vi får se... Han vill ju fram till alla hundar han ser... Måste verkligen börja gå på öppna träningarna... Synd att det inte börjar nån kurs snart, det hade vi behövt... Speciellt han...

kl

Hjälp... Sitter och kollar upp tävlingar, ska man våga? Får smått ångest men ändå :p Vill ju tävla...

Igår fick min hund leka med en berner sennen-tik som var nån månad ygnre. Det är roligt när han får leka med andra hundar, han vill ju så gärna, och så är det ju ett ba sätt att göra av med energi. Och så måste han ju få träffa andra hundar ibland.
Blev lite intresserad av tiken tror jag. slickade lite på henne ibland.

Idah var han jätteduktig. Var i rastgården och tränade lite. Alla lukter blir ju en störning. Gick ganska bra, men det blev ett väldigt krot pass. Sen fick han vara lös. Och jag fick honom över balanshindret! Det står ett balansinder och ett A-hinder i rastgården och så finns det lite emr material som stur under A-hindret för tillfället. Förut har han bara tagit nåt steg på balanshindret och sen inte vågat längre. Nu övade jag lite på balanshindret och efter att några gånger ha gått en bit och sen hoppat ner gick han tillslut hela vägen. Så duktig ;) Han gick på en bänk också, som är till största delen täckt av snö, så den var jú bara några centimeter upp.
När vi varit där i rastgården ett tag kom det några med två hundar så då fick ha busa runt. Han har verkligen börjat upptäcka att det är skillnad på tik och hane nu, men han är ju i den åldern nu... Först lekte han bara med tiken, sen blev han mer och mer intresserad. Slickade lite på henne och blev lite närgången. Men hon klarade det bra själv. Men en gång var han verkligen på henne och då sa jag ifrån. Så man får väl börja hålla lite koll..

Ja, man får väl göra det...
Jag skulle ha sån sjukt bra hund om han "bara" kunde vara koncentrerad mer.

Men äntligen har han insett att leksaker är en alldeles utmärkt belöningsmetod! Det märks både på framgångar i lydnadsträningen men inte minst på leksakerna; vi har kampat sönder minst två st på mindre än en vecka...

Jag skulle ha en sjukt bra hund om han kunde koncentrera sig lite mer ibland, och om jag orkade träna mer. Kommer inte få den superlydiga hund jag skulle vilja ha, och förmodligen ingen lydnadstävlingshund heller, inte än på ett tag i alla fall. :)

Jag köpte en kicer ör ungefär en vecka sen, blev inspirerad av utmaningstråden så nu har hunden lärt sig och börjat lära sig lite saker.
Och det bästa av allt. Jag kan klicka honom förbi hundar! Tänkte att det gör ju göra ett försök, och igår och idag har vi mött hund 7 gånger och 5 av dom gångerna har det gått klicka honom förbi hundarna. Känns jättebra och han är jätteuktig. Kanske det går att få honom att sluta dra och slänga sig ut för att det kommer en hund. Kan jag med hjälp av klickern bättra på beteendet så är det u bra. Funkade mycket bättre än jag förväntade mig.

SÅ illa? Kom hit till oss imorgon vetja :idea: Lite is på sina ställen men man klarar sig, kan gå bredvid där. Hunden har inga problem och med broddar på mig går jag till och med PÅ isen utan problem men man klarar sig utan. Och hagen är isfri!

Lite OT men det är hundsnack så...
Var i Hisingsparken häromdagen och det var en enda isbana :O. Fattar inte att ni kan ha så isfritt!
Kunde inte den helgen, men det hade varit kul att gå en promenad ihop snart! :)

KL
Herrn har fullt fattat vad skvallerträning går ut på, skvallrar på det mesta bara man slänger upp en köttbulle eller korv. Hundar är mer efter humör om han har lust att skvallra eller vråla men det går nog framåt iaf.
Hundrackarn sköter sig dock fantastiskt bra på kurserna, tom på hundmöteskursen med andra knepiga hundar... Om han ändå bara kunde lära sig generalisera mera :devil:

Jag vill också gå kurs! Men jag vill gå allmänlydnad innan jag går agility eller tävlingslydnad eller nånting, men det verkar inte bli nån kurs förrän i maj typ.. Känns långt bort. Vi behöver gå kurs nu, om inte annat för att han ska lära sig att inte leka med alla hundar och inte bli distraherad. Men jag får börja fara på öínomhusträningen på torsdagar, så ska det väl ge med sig lite.... Så kan jag förhoppningsvis ställa ut honom i maj. Som det är nu går det inte.
Men en kurs skulle ju ge mig lite inspiration till träningen också. Det blir som samma saker hela tiden..

Vart ska du inomhusträna på torsdagar?

*nyfiken i strut*

*kl*

Har precis varit hos vet med stora hunden, hjärtat slår inte riktigt som det ska och nu väntar vi på svar ifrån blodprovet... Han hade dessutom lite problem med tonsilliterna, men vad det blir för behandling för det beror på vad blodprovet visar, storpudlar är ju en utav raserna som kan förknippas med Addison...

*kl

Tur man inte har en långhårig modell större hund, agnes va helt svart efter promenaden idag. O all hundskit!! Så jäkla äckligt det är! *blä

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 040
Senast: MML
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 654
Senast: Rugge
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
642
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka