Verkligen inte löjlig!Har precis börjat med att det kommer hit en hundrastare när jag är på jobbet, detta är ovant både för mig och hund, och jag har väl lite svårt med tilliten ska väl erkännas då det är en tjänst som är svår att garantera sig att någon faktiskt varit här och att första dagarna var det helt orört vid kopplet, vilket skapade frågetecknet om någon varit här. ( Visade sig att rastaren hade egna grejer med sig.. vilket i sig inte kanske känns helt ok men nåja)
Är jag löjlig och en sån där jobbig kund om jag ber rastaren skriva något litet i ett kommunikationsblock varje dag? Typ bara ett litet "okej" eller något så jag vet att allt gått bra och att någon faktiskt varit här, borde väl inte vara allt för omständigt eller?
Dock tycker jag det är lite konstigt att ni inte pratat igenom just utrustning m.m. innan hundrastaren började. Men ja, det må väl vara hänt.
När jag jobbade som hundrastare så hade vi alltid ett litet möte innan jag började med ny hund. Då pratade vi noga igenom hur allt skulle skötas, jag fick se var all hundens utrustning fanns osv. Sedan hade vi just ett anteckningsblock i hallen. Där skrev jag varje dag en liten notis när jag varit ute, där jag berättade hur det gått osv.
Nu när mina hundar har hundrastare på dagarna så är min mor oftast hemma, men trots det så fick jag i början sms efter varje rastning (ofta bilder också) för att jag skulle hållas uppdaterad. Mina hundar har en tygpåse i hallen där de selar + koppel finns som hundrastaren ska användas. Där lägger jag även i rätt täcken när det är väder för sådant. Det gick vi också igenom innan hundrastaren började och hon skrev i ett anteckningsblock till sig själv vilken hund som skulle ha vilken utrustning, allt för att få det rätt med den biten. Jag har rymningsäkra selar på mina hundar så fort någon annan tar ut dem (undantaget är morsans sambo som har tillåtelse att rasta dem en och en med halsband på, när han går bara runt huset med dem). Jag skulle bli tokig om någon valde att ha annan utrustning på dem utan min tillåtelse. Det är ren säkerhetsgrej att de ska ha viss utrustning...