Hunden tillbaka från hundpensionatet. Hon hade varit lite tillbakadragen och försiktig första dagen men sedan blivit tuffare. Hon hade inte jättebråttom till bilen så hon har nog haft det bra. Lite trött nu ikväll men annars som vanligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ebrah var dum och smet ut ur hagen idag. Aysu for efter. Jag såg inte riktigt vad som hände, hagen är kuperad och mellan där jag stod och hon tog sig ut så var det en liten kulle. När jag sedan såg Aysu så såg hon ut sådär... Bara ytliga sår. Men jag önskar att det gick att veta vad som är tokigt med benet...
Vi hade vårväder idag! Perfekt i starten på min lamning. Dessvärre även perfekt i min influensa så jag har stapplat runt och märkt nya lamm, låtit Fridolf göra grovjobbet att hämta djur vid tillsynen av träningsdjuren på stora betena och suttit i en solig skogsbacke med lösa hundar som fått motionera sig själva och en sur Daud i koppel. Nu är det en tacka som såg pillimarisk ut vid kvällstillsynen så jag kommer behöva gå upp var tredje timma och kolla så allt går bra. Jippie!
Hahaha, ja, egentligen... Jag har provat det ett par gånger och det är oftast mer jobb än att fixa själv. Staket som måste byggas om osv...Du borde skaffa en praktikant.
men en sådan söt liten dunbollVi hade vårväder idag! Perfekt i starten på min lamning. Dessvärre även perfekt i min influensa så jag har stapplat runt och märkt nya lamm, låtit Fridolf göra grovjobbet att hämta djur vid tillsynen av träningsdjuren på stora betena och suttit i en solig skogsbacke med lösa hundar som fått motionera sig själva och en sur Daud i koppel. Nu är det en tacka som såg pillimarisk ut vid kvällstillsynen så jag kommer behöva gå upp var tredje timma och kolla så allt går bra. Jippie!
blääää tredje dagen och inget paket från vetzoo Och fredag dessutom!
Jag lade in fler bilder i fårtrådenmen en sådan söt liten dunboll
Men fy .. Tur att det inte var bråttom nu, men ja det suger när det går över leveranstiden de angerJag har alltid gillat vetzoo tills för nån månad sen. Dom har blivit vansinnigt sega på att skicka. Har tagit 2 veckor vid en beställning och senaste tog nästan 1 vecka
Nämen ..helle duddingenJag lade in fler bilder i fårtråden Visa bifogad fil 14363
Alltså... den där Aysu (Dessutom har hon gjort illa ena frambenet)
Jag tror nästan det. Det finns taggtråd överst längs vissa delar av hagen, fårstängsel under. Kanske det ramlat ner en bit där hon sprang... Hon kan omöjligt ha tagit sig mellan fårstängslet och taggtråden iaf, för där mellan är det inte många centimeter.Kan det ha varit taggtråd hon har skrapat mot? Det kan se ut sådär.
Ja, jag fattar inte. Jag har aldrig varit med om en hund som skadar sig så ofta (och tur är väl det). Det lustiga är att hon också är en av de absolut smidigaste jag träffat, med fantastisk kroppskontroll. Som det är nu så tror jag att hon helt enkelt är för snabb och för liten och lätt i kroppen. Det syns inte så tydligt på bild, men det är en stor skillnad i hennes och Ebrahs kroppsbyggnad. Aysu är som en liten spindel i jämförelse och har även extremt tunn hud och extremt tunn päls.Nu saknar jag en ogilla knapp här på buke, attans vad otur hon ska ha .
Hon verkar inte ha ont i benet idag.. Så förhoppningsvis var det bara lite ont efter att ha slagit i. Ska hålla henne kopplad någon dag för säkerhets skull, men största problemet är nog att hon ser lite knäpp ut nuÅh, fina, olycksaliga Aysu Hoppas hon läker bra @Red_Chili
Hon verkar inte ha ont i benet idag.. Så förhoppningsvis var det bara lite ont efter att ha slagit i. Ska hålla henne kopplad någon dag för säkerhets skull, men största problemet är nog att hon ser lite knäpp ut nu