Helvete. Jag är i hundbryderier. Har en 4-årig hane som är sjukt träningsmotiverad, och jag börjar äntligen ha tid att planera för tävlingsstart. Har dessutom en 2-årig dotter och ett krävande jobb. Men samtidigt börjar det bli dags för nästa hund. Det finns en hanvalp som söker halvfodervärd och han förväntas bli rolig att träna och ev tävla med. Sen finns det en kombination som är leveransklar i höst som jag egentligen tror mer på mentalt. Ingen av dessa kommer dock antagligen i paritet med min nuvarande hund i termer av arbetsglädje, det vet jag, och frågan är om jag kommer hitta en sån hund igen då han kommer från uppfödarens sista kull. Jag har börjat fundera på att byta ras, och där vet jag om minst två kombinationer som verkar extremt lovande. Men samtidigt älskar jag ju collien. Suck. Så många olika funderingar. Hundvakterna är inte positivt inställda till valp just nu utan skulle bli mer vänligt inställda om det blev senare, alltså tidigast i höst. Men när är det rätt tid, och rätt kombination? Alla dessa känns liksom... nästan perfekta, men inte riktigt.