Hundras som passar till Freestyle?

T

Tollare

Hej!
Måste bara fråga vilken hundras ni anser passa bäst till freestyle?
En hund som varken behöver mycket pälsvård eller överdrivet mycket aktivering.

Tack på förhand! :)

Sv: Hundras som passar till Freestyle?

Det fina med freestyle är att alla raser passar! Man har stora möjligheter att anpassa programmet helt efter hundens förmågor och det är ju även det det går ut på.

En hund som tycker om att arbeta är såklart en fördel, men ju arbetsvilligare hund, desto mer kräver den ju generellt sett.

Okej, finns det inte någon ras som passar extramycket?
Någon som inte kräver alldeles för mycket men som ändå är väldigt lätt att träna osv? ;)

Mellanpudel? Alla raser passar som sagt till freestyle, så om jag var du så skulle jag börja leta efter en ras som passar dig i övrigt.

Alla dessa konstiga rastrådar... :p :D

Nej, det finns ingen ras vad jag vet som är specifikt bra på freestyle. Om du inte vill ha en alltför krävande hund bör du kolla de lite mer aktiva sällskapsraserna som är lättlärda och gärna stället upp på en träningspass eller två, som papillon t ex. Eller en pudel modell mindre?

Alla raser passar till freestyle. En del raser har ju mer will to please än andra och är därför lättare att träna, men annars finns det ingen som är bättre än andra, egentligen.

papillon hade jag kunnat tänka mig, lättlärda och trevliga om dom får rätt uppfostran!:)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 197
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 430
Senast: Tiger tok
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
620
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 545
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka