Hundras, hjälp!

Sv: Hundras, hjälp!

:bow::bow: (Min fetning i citatet)

TS: Line_n skrev det väldigt bra, är du ute efter en sällskapshund som man kan aktivera, eller en aktiv brukshund som också är sällskap? Om det är det senare så skulle kanske en aussie kunna passa, men är det det första alternativet så skulle jag inte rekommendera en aussie, för både din och hundens välbefinnande.

Som Hellas skrev tidigare så kanske en schapendoes kan vara ngt att titta på? Jag har ingen djupare personlig erfarenhet av rasen, men de jag träffat på har varit pigga, käcka, lagom krävade och halvstora med halvlång päls :).

:bow::bow:

mvh Vallis som bott i en 1:a på 42 kvm med två BCs utan problem.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 614
Senast: Cissi_ma
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
15 461
Senast: Raderad medlem 148099
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 182
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 907
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?
  • Stora shoppingtråden III