Hundras fråga igen!=)

Ja... Dom är aktiva hela livet (ska väl inte säga så mycket, min kille är bara 8 månader) men hans föräldrar, mormor, moster (pappan är 12) är fortfarande lekfulla och pigga...
Och har han väl fått rejält med aktivering är han lugn inne sen. Som idag var han med ute o red, o nu ligger han o sover... Min pappa har honom på sitt jobb på dagarna, o det funkar bra det med.

Jag röstar också på pudel, men vill du satsa på agility skulle jag föreslå en mellanpudel, då de är betydligt snabbare och smidigare än storpudlar.

Pudel!!!

Jag sällar mig till skaran som lovordar pudel.
Jag har själv en storpudel. Anledningen att det blev en pudel den här gången är att jag hux flux blev super allergisk mot hundar. Innan pudeln har jag haft weimaraner, Cavalierer och Bullmastiff. Alla fina på sitt sätt men utefter dina önskemål är pudel det optimala.
Om jag skulle skaffa hund igen tror jag dock att det skulle bli en mindre variant.

Personligen är jag nog mest förtjust i dvärg och toy. De är mer lika storpudlarna i hunöret än vad mellanpudlarna är. Mellan är lite "mjukare", lite lugnare de stora och de minsta är det mer krut i.
Det är min upplevelse jag lan ha fel.
Cavalierer är otroligt snälla och vänliga och tåliga - men
jag tycker inte att de är lika klipska som pudlar.
Weimaraner är definitivt ingenting för nybörjaren eller ens för någon som inte jagar. De är underbara men tuffa och kräver oändligt mycket fysisk motion.

Lycka till.

:rofl:

Ooooh vilken vacker hund! :love:

Dina kort såg otroligt proffsiga ut, får jag fråga vilken kamera du använder?

öh... flatar fällor MASSOR, vilka flatar har du träffat? De är knappast rasen jag rekomenderar enbart för agility heller.
De vill apportera och arbeta på annat sätt också. Har man sen de minsta ambitioner att bli riktigt bra kanske inte flat heller är det bästa valet för agility (och inte heller storpudel) Satsa på ngt mindre, ex. mellanpudel, papillion, sheltie.

Javan som har två flatar....

(som också tycker flatar är underbara men inte tycker de verkar passa för de önskemål som inläggskrivaren skrev)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 702
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 372
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 514
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka