hundrackare!!!!

_Viva_

Trådstartare
Hur sjutton botar jag detta "problemet"?
Hunden är en riktig ögontjänare, nyfiken och påhittig. Senaste veckan har jag i mitt tycke hittat mycket hundhår på matsalsbordet. Har tänkt att hon sätter tassarna på bordet för att snoka runt ifall vi lämnat något när vi är borta. Inte jättebra men vad kan man göra.

Igår hörde hon inte att jag kom hem och jag fick se vad det är hon gör.

Hundrackarn SOVER på mitt matsalsbord!!!! :eek:
Gissa om hon fick bråttom ner när jag kom in. Skamsen hund.

En stor schäfer på ett träbord lämnar dessutom fina klomärken... mindre kul.

Hon har sin egen mjuka säng i samma rum men det duger visst inte när matte är borta.

Hur botar man detta?

Sv: hundrackare!!!!

Våra gör lika dant, för att se ut genom ALLA fönster i köket. Vårat Bot blev en stol på bordet när vi är borta...

Precis är en utav mina med..löste det genom att sätta en pall på golvet nedan för fönstrer om han nu så gärna vill såt och kolla ut:d

Om man vill ha bort detta . Att ligga på bordet.
Jag såg ett hundpogram på tv. Då gällde det stöld av bullar mm
Han riggade upp med bullar mm
la en håkitoki trådlös telefon på bordet.
Tog med den andra ut. Stälde sig så han såg exakt va hunden gjorde. Men hunden såg inte honom,.
Så när hunden gick upp på bordet skrek han NEJ nn
Det fungerade gör bra.
Man kan även använda dom citron typ antiskäll halsband. Det fungerar

Min får hålla sig till köket och sovrummet när hon är själv hemma.

Har haft en stol på bordet medans jag jobbat, inga hundhår på bordet! :bow:

våran vovve hoppar upp på diskbänken och tittar ut genom fönstret hela tiden när ingen är hemma.. :d

Hur sjutton botar jag detta "problemet"?
Hunden är en riktig ögontjänare, nyfiken och påhittig. Senaste veckan har jag i mitt tycke hittat mycket hundhår på matsalsbordet. Har tänkt att hon sätter tassarna på bordet för att snoka runt ifall vi lämnat något när vi är borta. Inte jättebra men vad kan man göra.

Igår hörde hon inte att jag kom hem och jag fick se vad det är hon gör.

Hundrackarn SOVER på mitt matsalsbord!!!! :eek:
Gissa om hon fick bråttom ner när jag kom in. Skamsen hund.

En stor schäfer på ett träbord lämnar dessutom fina klomärken... mindre kul.

Hon har sin egen mjuka säng i samma rum men det duger visst inte när matte är borta.

Hur botar man detta?

Kanske ställa upp musfällor:idea::eek::rofl:

Ha ha, ja bra ide. :idea:
Klipsk som hon är skulle hon nog komma på ett sätt att oskadligöra dem och sedan göra småflis av dem. Hon gillar att tugga på trä.

När jag växte upp hade vi en gammal räv till jakthund. Han var den värsta sortens tjuv, inget gick säkert. Vi gillrade en musfälla och satte den på bordet. Hunden sniffade runt när vi lämnade rummet och sen small det.
Gillrade en till och smygkikade, tänkte att det gör han nog inte om...
Men jo, nog gjorde han det igen och igen. Han var inte dum men det var i hans värld värt att ta smällen för att begå brottet.

Fast nu tycker jag inte att det är så trevligt att gillra fällor och skulle inte kunna göra det mot min hund.

Om man vill ha bort detta . Att ligga på bordet.
Jag såg ett hundpogram på tv. Då gällde det stöld av bullar mm
Han riggade upp med bullar mm
la en håkitoki trådlös telefon på bordet.
Tog med den andra ut. Stälde sig så han såg exakt va hunden gjorde. Men hunden såg inte honom,.
Så när hunden gick upp på bordet skrek han NEJ nn
Det fungerade gör bra.
Man kan även använda dom citron typ antiskäll halsband. Det fungerar

:rofl::rofl::rofl:

Har du kompostgaller hemma ? Prova lägga ett sådant på bordet en tid, så kanske hunden kommer på att det inte är så mysigt där längre.

Har kommit på tiken med samma sak, hon lägger sig dock där för att sola! Mycket noga med att hela kroppen ska ligga i solskäran på bordet. När jag hystar ner henne från bordet ser hon bara förorättad ut för att hon inte får ligga kvar:)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 712
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 010
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 161
Senast: Dopy
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 399
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka