Hundprogramm tv4+??!

Casper

Trådstartare
Hej!
Satt o tittade på det programmet nu för första gången på tv4+ som börjar kl 8. Idag handlade det om blandannat aggresiva hundar. Hunden (en chihuahua) attackerade alla utom sin matte, och han högg verkligen. Killen som skulle hjälpa henne me problemet menade på att man inte skulle backa för hunden (vilket jag tycker låter rätt) och den lille hunden bet han i omgångar..
Skulle man hantera en stor hund på samma sätt??:crazy: Jag vill då rakt inte bli biten av en stor hund me en vikt på ca 40kg (o uppåt)
Har nån sett hur han hanterar en stor hund?
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

Såg också det.
Bra fråga, är man utbildad hundtränare och ritkgit duktig så kanske man kan göra så. Eller jag vet inte
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

Hej!
Satt o tittade på det programmet nu för första gången på tv4+ som börjar kl 8. Idag handlade det om blandannat aggresiva hundar. Hunden (en chihuahua) attackerade alla utom sin matte, och han högg verkligen. Killen som skulle hjälpa henne me problemet menade på att man inte skulle backa för hunden (vilket jag tycker låter rätt) och den lille hunden bet han i omgångar..
Skulle man hantera en stor hund på samma sätt??:crazy: Jag vill då rakt inte bli biten av en stor hund me en vikt på ca 40kg (o uppåt)
Har nån sett hur han hanterar en stor hund?

det låter hemskt. speciellt om man ska annvända samma metod på en stor hund. fast han kanske vet vad han gör. synd att ja missa de programmet.. :(
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

Han blev ju huggen en gång tidigare av en Större" hund, men ändock en inte alltför stor...däremot har jag sett på vinjetter att han haft munkorg på de större (A la pittbull) Men samma gäller ju där...att inte backa och ha ledarskapet....

Otroligt va mycket korkade hundägare det finns, och hon med vavvan.....försvarade hunden hellre än sin SON......
tror heller inte att hunden kunde hugga mot knuten näve.....den förra veckan skulle han borsta och blev huggen i fingret flera ggr....DET gjorde nog ont.
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

Han blev ju huggen en gång tidigare av en Större" hund, men ändock en inte alltför stor...däremot har jag sett på vinjetter att han haft munkorg på de större (A la pittbull) Men samma gäller ju där...att inte backa och ha ledarskapet....

Otroligt va mycket korkade hundägare det finns, och hon med vavvan.....försvarade hunden hellre än sin SON......
tror heller inte att hunden kunde hugga mot knuten näve.....den förra veckan skulle han borsta och blev huggen i fingret flera ggr....DET gjorde nog ont.

Jag har inte sett detta programm innan, men flippade mellan kanalerna o fastnade där. ja det är klart, man kanske skulle ha munkorg-tänkte inte så långt:angel:

Mamman va ju helt korkad!!! ja varför försvarar man en hunds betende på det viset? stackars barn. Och så blev hon kinkig på instruktören,trots att hon bett om hjälp me hunden.

Till Kissing spine: nu vet ju inte jag alls hur han gjort innan då jag aldrig sett programet innan men nu gjorde han inget speciellt som va hotfullt (på ett dumt sätt) eller skadligt mot hunden, va JAG kunde se, missade lite då telefonen ringde visserligen, så jag kan ha fel.

Men mamman va nog mer korkad än både hund o tränare:smirk:
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

Nej nej, det trodde jag inte heller. Tycker bara att det måste finnas bättre metoder än att bli sönderbiten.
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

Ja, otroligt vad korkad människan var! Såg vavvan idag och tyckte att det han sa var bra, men mor min såg förra veckan (tror jag det var) och berättade att han satt på hunden stackel, utan att tala om vad det var, och ägarna hade blivit sååå fascinerade när hunden inte längre gick med nosen i backen efter några kraftiga ryck i kopplet! Någon som såg detta?
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

Jag tyckte det såg ut som om den badande labben hade ett stackel på sig också när han ledde runt den med lillfingret. Jag ska inte svära på att det var så, men det såg ut så.
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

dom om inte har sett en stackel förut vet ju inte vad det är, för det syns ju inte på utsidan....det man får tänka på är ju att detta är hundar med extrema problem...skulle han säga att det sitter piggar på insidan då gör väl var man detta....

Jag är varken för eller emot, jag tycker att han är bra..han är lugn och vet vad han sysslar med.
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

Jag håller med dig, hans metoder fungerar uppenbarligen och jag tycker att hundarna ser lugna och harmoniska ut efter hans "behandlingar".

Kissing spine jag kan mkt väl tänka mig att han använder sig av metoder som ibland tar längre tid och är mjukare på vissa individer. Men fallen som är på tv ska ju lösas fort och då tar man till en sån metod. För hundens skull tycker jag att metoderna är bra. Stress reduceras fort och man slipper dra ut på behandlingen. Funkar det och hunden ser nöjd ut är jag för det. Däremot kan det ju vara onödigt att riskera sig själv för sådant. Har ju sjäkv en tax som jag har blivit huggen av flertalet gånger. I händerna framförallt men har även fått sy nio stygn i läppen för att han flippade ur.
Det enda som har hjälpt hittils är att lugnt hålla ner honom tills han lugnar sig och därefter tex göra saker som är kontrollerande. Han är inte helt bra men mkt bättre :)...Men ja, det gör jävligt ont att bli biten även av en sån liten hund. (Dvärgtax)..såg att han blev biten ett program så det började blöda..han sa att det inte gjorde speciellt ont men jag vet precis hur det känns. Svullna händer värker dom med:crazy:
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

Jag personligen tycker att det är bättre om program som detta är mer utbildande än underhållande. Det blir ju just "bara underhållande" när han inte talar om vad han gör / tar hjälp av och vips så är problemet fixat men ingen vet riktigt hur det gick till.

Jag är absolut emot stackel, det finns en anledning till att det inte är lagligt här. Jag använder inte ridkapson med taggar heller ;)

Såg som sagt inte hunden som gick med näsan i backen, men mamma som gjorde sa att hunden blev spänd och väldigt osäker. Och han sa tydligen också i det programmet att hundar inte alls tycker om att lukta på marken, det är något människan hittat på :confused:

Men som jag skrev innan tycker jag att han hanterade vavvan bra, frågan är bara hur det kommer gå när sonen ska fortsätta träningen. Kanske hade det funnits ett bättre sätt att lösa det med tanke på att killen verkade faktiskt riktigt rädd för hunden? Nu säger jag inte att det finns ett bättre sätt, bara en fundering.
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

Jag tycker att han förklarar BRA för samtliga ägare , dessutom så ser vi ju bara en bråkdel av vad som egentligen händer i programmet...sen sa han heller inte att hundar inte tycker om att nosa, utan det blev draget ur ett sammanhang och just den hunden var helt spacad vad det gällde marken...han "letade" skuggor och ögonen stod still i skallen på den...Han var 1000 ggr mer stressad av det än vad han blev när han "tog upp honom"..klart han blev spänd när han skulle lära sig nåt han inte gjort på flera år....dvs vara LUGN och INTE leta skuggor....
Huvudsaken är ju att hunden blev av med sitt stressade beteende, han var som en stressad björn i en bur.....okontakbar.
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

Ok, då förstår jag lite bättre... har bara sett en gång och då var det en bichon frise (stavning?) som var väldigt stressad och väldigt bortskämd. Blev en aning illa berörd av hur han gick tillväga då, dvs. vrålhålla och klippa för att den skulle vänja sig. Hade nog gjort på ett annat sätt, men men, det funkade väl iof.
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

Ja jag såg också det programmet. Jag tyckte han uppförde sig lugnt men bestämt mot hunden..jag hade förmodligen gjort ungefär lika..Hur tycker du att han skulle löst det om man vänder på allt?
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

Ehum... Nu satte du dit mig :p. Jag vet faktiskt inte, är inte alls så insatt/duktig på detta. Skulle antagligen ha gått mer successivt fram, men fortfarande bestämt. Som sagt, jag kan inte det här.
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

Hundar som har problem med auktoriteter ska man vara målmedveten med, ingen ide att prova sig långsamt fram, dom fattar inte sånt...Det som ska göras, det ska göras och inga fjanterier runt ikring...normalt blir man ju rädd o osäker när en hund hugger efter en och lägger ner projektet....åker till vet o sederar...det löser inte problemet med aggressiviteten....har man påbörjat "fighten" så måste man avsluta den som vinnaren, annars blir hunden ännu värre.

Jag tänker mig nog för innan jag gör nåt som kan sluta med att jag får ge ner....men när jag väl bestämt mig slutar det alltid med att jag tar hem spelet....Man FÅR inte ge ner...man får ta dom på utmattning . Jag har aldrig haft nån problemhund, men däremot har jag fått gå in i strider med hästar...målmedveten, konsekvent, inläst och ta dom på utmattning...det gäller att veta hur djur fungerar.

"Elaka" mot djur är vi väl alla ur vårt eget perspektiv, medicinering, avmaskning, örontvätt, kloklippning osv osv är ju saker vi oftar får dåligt samvete för....men inte tycker djuren sämre om oss för det...
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

haha okej. Jag förstår ditt sätt att se på saken, men martha gav ett väldigt bra svar som förklarar varför han gör dom han gör!:D
 
Sv: Hundprogramm tv4+??!

Jo... Håller absolut med dig.

Äsch, min formulering blev inte så bra :p. Tack för era svar, det är väldigt nyttigt att kunna få nya synvinklar :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 757
Senast: sorbifolia
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 315
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 125
Senast: Korekatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp