L

lotta_k87

Min kompis ska hämta sin valp om en vecka, men har lite problem att komma på namn till henne eftersom kenneln inte döpt hunden.
Namnet måste börja på B och såklart passa en tik. Gärna nåt annorlunda.
Tips? :bow:

Sv: Hundnamn!

Om hunden har en stamtavla, så måste väl kenneln ha döpt hunden till något :confused:

*BANSHEE (Enligt keltiska sägner en kvinnlig husande som förvarnar om olyckor genom att visa sig.)

*BELLONA (Den romerska krigsgudinnan.)

*BOANN (Flodernas gudinna i den keltiska mytologin.)

*BRIGHID (Kallas även Brigit. Keltisk hantverks- och kunskapsgudinna. Kallas för Caridwen i Wales.)

*kl*

Säger som Gnist. Om hunden kommer från en kennel så har den redan ett namn. Sen är det upp till valpköparen att kalla valpen för vad man själv vill.

Jag har ingen aning. Nåt namn har hunden iallafall inte..

lotta_k87 skrev:
Jag har ingen aning. Nåt namn har hunden iallafall inte..

Det var konstigt,,,Det kanske inte är en raskennel då? Blandrasuppfödare kanske :cool:

Ja, det var faktiskt rätt så häftigt. :)

Nu fick jag dessutom veta att hunden visst har ett kennelnamn.
Det blir alltså : Kennelnamn + det namn min kompis döper den till.

Hon har funderat på Barracuda, men det är väl det enda. Tar gärna emot massor av fler tips :bow:

Vad sägs om Bagatelle, Bailis, Bali, Baretta, Bira, Blossa eller Bacardi.

Bailey
Britta
Barbro
Bettan
Bessie/Bessy
Bogota
Blessmy
Bumble-Bee
Brightannia

Vad ar det for ras? Det ar ju viktigt innan vi satter namn pa skapelsen.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 590
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
602
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 284
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
4
· Visningar
237
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama