Hundmöten i koppel.

Sv: Hundmöten i koppel.

fast jag vet iof inte vad du har för ras, är det en stoor vovve kanske det inte så lätt att bara gå förbi:D

Ja, det är en stor hund. Det som "funkat" är att sätta honom och belöna sålänge han inte ger den mötande hunden en blick.
Att bara gå förbi funkar inte, eftersom det är mycket hund att hållai, och det "triggar" nästan honom, dragandet.

Sv: Hundmöten i koppel.

Är jag snabb och hinner sätta dom innan den mötande hunden kommit för nära så fungerar det, har dom väl börjat hoppa och skälla så är det mycket svårare att få kontakt med dom.
Brukar då försöka att bara bå förbi med vääääldigt kort koppel :crazy: Känns inte helt alltid rätt men det funkar.... så fort dom släpper fokus på den andra hunden, lättar jag i kopplet och följer dom mig då får dom beröm.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 345
Senast: Tonto
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 983
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 033
Senast: Liran
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka