Hundkläder

C

Catitzzi

Har alltid tillhört den kategorin hundägare som tycker att det är onödigt med en garderob till vovven.
Men har nu blivit lycklig ägare till en tax flicka. Hon är så go på alla sätt o vis. FÖRUTOM att hon inte går utanför dörren om det är kallt(under 12 grader),blåser eller regnar. Vilket resulterar i små olyckor inomhus (det är ingen valp). När hon väl följer med ut så fryser hon så hon skakar:( så nu vill jag veta om någon här vet var man kan köpa hundkläder i Uppsala.
Är tacksam för alla tips o råd.
 
Sv: Hundkläder

jag har alltid varit emot hundkläder.. men det beror på vad för kläder.. jag kan tänka mig å ta på hundarna vintertäcken, om dom nu fryser när man är ute.. men jag skulle aldrig kunna ta på min hund massa kjolar, byxor och allt vad som finns å köpa.. det ser bara dumt ut, ser i tidningar när kända människor tar på vad som helst på sina små stackars hundar.. och så såg jag på tv en gång, en liten sur hund som dom tvingade på massa kläder mm.. sen när dom slutade hä på henne massa kläder blev hon nästan världens snällaste och goaste hund..
 
Sv: Hundkläder

det är inte direkt så att jag tänkte smälla på henne en kappa o ett par stövlar & en hatt.
Jag letar alltså efter täcken odyl. Har bara hittat på nätet och jag vill inte beställa saker för flera hundra som kanske inte passar.
Det viktigaste för mig är inte att hon ser söt/gullig ut utan att stackarn inte fryser som hon gör.
 
Sv: Hundkläder

kolla runt på nätet efter hundkläder.. kan sjäv inga sidor men leta typ på google!

ang kläder på hundar. Tycker de är skitsött men inte helatiden! täcken mm för hundar som fryserhelt ok och kläder på vovvarna ibland bara för skojs skull helt ok! men för min del känns det extremt att ha kläder på dom inne och hela tiden.
 
Sv: Hundkläder

Catitzzi skrev:
det är inte direkt så att jag tänkte smälla på henne en kappa o ett par stövlar & en hatt.

*asg*

vet är lättroad men kan se framför mig en papilon med svart hatt, frack och svarta gummistövlar :)
 
Sv: Hundkläder

om du gravar åt en papillon, tänk dig då en tax i svart hög hatt o stilett klack! hihi
 
Sv: Hundkläder

Gunnars katt & hund ungefär vid fyra mackarna har ganska mycket tror jag, och Fyrislund katt & hund, och dogleg i Ekeby. :)

Jag köpte ett täcke för 550:- till min hund på Dogleg, sen hittade jag exakt samma på Fyrislund för 200 kr mindre..
 
Sv: Hundkläder

Jag syr kläder till min hund själv. Då vet man att storleken blir rätt. Nu har hon breddat sig så mycket så jag måste sy en ny overall till henne i vinter.
Blir att slakta min gamla vinterjacka för 800 kr och sy en overall till henne. Då ska hon förhoppningsvis klara även norrbottens kalla vinter. :)
 
Sv: Hundkläder

Googla på hundkläder, finns massor. En helt del som jag sldrig skulle ta på Tindra men även hel hel del superfint. Som den fina Regnjackan jag beställde tidigare idag. För Tindra är precis som din tax - allt under 12 grader är hemskt. För att inte tala om regn och blåst. Kan pm:a dej om några bra sidor om du vill...


Pst: Aningsfull - tips på hur du sytt den röda tröjan åt Julie?? Tänkte försöka mej på det... men behöver nog ett mönster eller liknande
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hundkläder

Jag måste leta reda på mönstret. Jag vet inte var det är efter alla våra flyttningar under våren/sommaren. :crazy:
Men tänkt dig att du syr en väst, det är inte så svårt till en hund. Det är ungefär som ett bredaxlat linne till människa med en fram och en baksida. Du syr ihop "axelbanden". Sen det som ska bli ärmarna är lite konformat med rundad bredare del. Sen syr du fast den runda delen mot axelbanden. Sedan viker du tröjan och syr ihop sidan och ärmen på samma gång.

Om jag ska försöka måla upp delarna lite fint :angel: ser det ut ungefär såhär

Det gick visst inte.
 
Sv: Hundkläder

Har inte tillgång till symaskin här i Umeå så det är inte bråttom, du kan ju leta om du orkar. Annars ska jag prova göra enligt beskrivning. Får väl kika på en bild av Julie i tröjan (om det finns nån kvar på Buke nu :confused: ) och försöka se hur det ser ut :D

Hoppas allt är bra uppe hos er förresten. Hur går det med Julie och hundvakten??
 
Sv: Hundkläder

Ja du.. inte så bra. :crazy: Vi måste nog se oss om efter någon annan. Vi har fått ta paniklösning nu tors-fre. Jag har fått kliva upp en timme tidigare och gå med dom ordentligt på morgonen och sen har vi åkt hem på lunchen och hämtat hundarna och promenerad med dom, sen har dom fått ligga i bilen resten av dagen och så har vi rastat dom på våra raster. Men det är ju ingen ypperlig lösning så vi får annonsera efter någon annan.
När vi jobbar kväll är det inga problem, då tar mina föräldrar båda hundarna men dom jobbar ju på dagarna så dom gånger vi jobbar dag, det är då det krisar. Men nu ska jag gå ner till 75% ett tag också, kommer att vara ledig 4 dagar ena veckan och 3 dagar nästa så då blir det lite lättare att lösa. Mer tid att träna också. Och så ska jag nog bli dagmatte åt min kompis hundar dom dagarna. Hon har 3 stycken så det blir hund hund hund för min del ett tag tror jag. :D
 
Sv: Hundkläder

Låter ju inte så kul. Hoppas det löser sig för er. Jag har sån tur att mina dagar är korta, så Tindra är sällan ensam mer än 4-5 timmar. Hur det blir till våren då jag har mkt praktik vet jag inte. Hitta hundvakt, men vet inte om jag vill ha nån som hon inte känner... eller lämna henne i Piteå hos mamma och pappa, men det känns inte heller bra... jaja, det tar jag när det kommer.

Förresten vad är det för tyg du sytt i?? Vanligt Sweatshirt tyg??
 
Sv: Hundkläder

hmmm... vart ligger det nu igen, känner igen namnet o har säkert varit där, men kan inte placera det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 127
Senast: Inte_Ung
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 732
Övr. Katt ni som följde min tråd om min hittekatt, den hemlösa minns nog min kirre.... det var så att vi hittade honom sittande utanför vid en...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 353
Senast: Gullan86
·
Hästvård Kan inte bestämma mig för om jag är ett fjolligt våp eller inte ;) Iom fbldonnans konvalescens så står hon och valacken i sjukhage...
2
Svar
26
· Visningar
2 920
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp