Hundkläder!!!!

Sv: Hundkläder!!!!

Oj!

Mest gråta tror jag!

Visst det är kul med ett fint halsband till hunden, eller ett praktiskt täcke vid extremt väder. Och hundsängarna kan ju vara en kul grej som inte hunden lider av.

Men att ha sin hund som en BARBIEdocka!!!!! Usch!!!

/KT

Jisses vad de kan komma på! :eek: Oliver suckade och konstaterade sedan glatt att eftersom han är katt så behöver han inte ha kläder på sig. ;)

haha :rofl: !!! stackars provdockshundar dock ... kan inte va så lätt att gå i dom där kläderna ...
jag har iof. en stickad tröja OCH ett täcke på min bejbis ... hon fryser så hon skakar annars :( och vill man inte bära runt på henne innanför tröjan hela tiden så behöver hon det lilla gumman .. skulle dock aldrig sätta på henne nån rosa klänning :D

filiduttan skrev:
hahaha jisses vad jag skrattade åt denna: http://www.plasticpuppy.com/product/OLHARPERHOOD

jag har några plagg åt mina småvovvar, chihuahuan har några tokiga outfits, men han har dom nästan aldrig på sig, bara vintertäcket med tillhörande keps :angel:

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Men det roligaste är ju bilden OCH bildtexten!

olharperwithhood

Your baby will be the talk of the town in this "wearable art" for dogs.

Tror tusan att folk skulle snacka!!!! :rofl: :rofl:

Skratta!!!

Va katten! Allt finns ju ändå bara i ministorlekar och tja en vavva är ju knappt en hund, så! (för små! Hundar ska va användbara och större än katter annars är det inte en "riktig" hund enligt mig!) Vore hemskt om man fick se pointers och dobbermans i nått sånt här då skulle jag nog gråta! Nu kan man ju bara skaka på huvudet åt alla knäppheter!

fy fan!!!

när ska folk fatta att hundar e djur å inte nå substitut för bebisar???
fine vissa hundar behöver kanske ett täcke för att inte frysa när det e vinter men det e en sak men detta......

blir så förbannad när dom försöker förmänskliga hundar låt dom vara djur å ingenting annat.....

Lady_A skrev:
Skratta!!!

Va katten! Allt finns ju ändå bara i ministorlekar och tja en vavva är ju knappt en hund, så! (för små! Hundar ska va användbara och större än katter annars är det inte en "riktig" hund enligt mig!) Vore hemskt om man fick se pointers och dobbermans i nått sånt här då skulle jag nog gråta! Nu kan man ju bara skaka på huvudet åt alla knäppheter!

< ---------
:( min lilla vovve blir 3 kg ( 2 kg nu och liten som du ser .. mkt mindre än en katt alltså och visst fan är hon en hund ... trotts ett hus mitt i skogen så är det inte så stort och trotts att jag först tänkte på en grandis ( :love: ) så blev d en liten för det vore rent djurplågeri att klämma in nått större i mitt minihus .... skulle knappt ha plats att vända sig...
när hundar blir accosearer har det dock gått för långt och DÅ kan man inte kalla dem hundar längre min min lilla tjej är 100 % hund .. så det så

Tja...

En så liten hund är ju inte navändbar till mkt mer än assocear...
Jakt? Nja tom en hare eller fasan kan ju käka upp den och knappast tvärt om?
Bruks?
Lydnad? Jag har aldrig sett en riktigt lydig småhund!
Agility? Tja kanske om du nu skulle lyckas få den lydig!
Vall? Nja tror inte fåren bryr sig
Drag?

För mig är dom där små mest, leksakshundar ändå.... (kan bero på att jag äldrig träffat en snygg lydig oskällig trevlig småhund....)

En hund ska vara lydig, rejäl och ha ett syfte!

Lady_A skrev:
Tja...

En så liten hund är ju inte navändbar till mkt mer än assocear...
Jakt? Nja tom en hare eller fasan kan ju käka upp den och knappast tvärt om?
Bruks?
Lydnad? Jag har aldrig sett en riktigt lydig småhund!
Agility? Tja kanske om du nu skulle lyckas få den lydig!
Vall? Nja tror inte fåren bryr sig
Drag?

För mig är dom där små mest, leksakshundar ändå.... (kan bero på att jag äldrig träffat en snygg lydig oskällig trevlig småhund....)

En hund ska vara lydig, rejäl och ha ett syfte!
Skum inställning. Taxar är inte så himla mycket större? Det finns riktigt små vallhundar också, osv. Hundar kan användas till olika saker, och jag ser inte felet i att ha en sällskapsHUND. Och vad är skillnaden på en agilityhund och en leksakshund? :smirk: Agility är ju också egentligen bara en töntig lek, påhittad av människor.

Hundar är alltid hundar, även om jag tycker det är väldigt fel att bara äga en hund för att köpa rosa små tyllklänningar till den. Precis som det är fel att ha en labbe eller GD som inte får leva ett väluppfostrat och lyckligt liv.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 130
Senast: AraSlei
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?