Hundkex ???

gylle

Trådstartare
Såg när jag var ute och kollade hövallarna att ena hörnan var helt överfull med hundkex. Hästar äter väl inte hundkex (kan inte komma på om jag sett dem göra det eller inte)? Det kan väl inte vara bra att få dessa i hösilagebalarna är ju så grova så det är väl risk att de sticker sönder plasten? Så är det bara att kavla upp armarna och ge sig ut och klippa ner dessa eller......

Sv: Hundkex ???

Vi har hundkex på betet och hästarna äter inte det. Däremot vet jag inte om dom äter det när det är hösilerat...
Jag tror inte det gör nåt om dom kommer med i balarna, dom torkar ju inte helt där inne så dom sticker nog inte sönder plasten. Fast man vill ju inte ha massa hundkex i fodret heller!

Min "Märta" äter allt hon får tag på( förutom smörblommor) hundkex tycker hon är namminam. Även min svägerskas shettisar tuggar gärna i sig. Det beror nog på hur kräsen kusen är om de äter eller inte.

Jag tror inte hästarna äter det om dom har annan mat! Men finns det inget annat så är det ju klart att dom tar det som finns... Du behöver inte oroa dig för att det ska sticka genom plasten, så torra att dom blir så hårda blir dom inte.

Min matglada unghäst gör inte skillnad på hundkex eller annat gräs.... Det enda jag sett honom rata är smörblommor och mjölkört. Jag blev lite fundersam när jag såg honom stå och trycka i sig hundkex för fulla muggar, hade för mig att hästar inte åt det, men jag har bevisligen blivit överbevisad. ;)

Beror väl på om dom tycker det är gott eller inte... Mina två hästar verkar ha rätt olika smak, en ÄLSKAR t.ex. lucern den andra tycker att det går väl an i nödfall, den ena VÄGRAR äta vitlök medan den andra glatt stoppar i sig...

Tror inte hundkäx är farligt, men våra hästar verkar inte gilla det.

Tror inte heller att hunkex är farligt, har sett flera hästar äta det!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 597
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 922
Senast: Rosett
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 430
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar