Hundförsäkring

Cezzan

Trådstartare
Vart har ni era hundar försäkrade förnågonstans?
Vi blev lite ledsna när vi fick avslag från Folksam pga att hon är 25% pitbull.

Nu ligger väl IF närmaste till hands, men ville höra lite med er vilka försäkringsbolag ni har och vad det är för för-och nackdelar med just det bolaget.
 
Sv: Hundförsäkring

Har IF och är nöjd. Det har aldrig krånglat, och de är inte svindyra. Har alla mina försäkringar hos dem, så jag får dessutom välkomna rabatter. Har för mig att jag fick 25% på vofflans (Blandras)försäkring.
 
Sv: Hundförsäkring

Kan du inte försäkra din hund som en blandras med okända föräldrar ?? Måste du ange vilka raser som ingår i "blandningen" ?
 
Sv: Hundförsäkring

Jag har If till mina och är än så länge nöjd :) Det är så skönt att ha en fast självrisk.
 
Sv: Hundförsäkring

Jag uppgav vilka raser som min voffla består av, men om det påverkade har jag dålig koll på.Jag tror inte att de frågade, men jag var väl snabb och sade det ändå. Kan kolla upp det till imorgon, om du vill.
 
Sv: Hundförsäkring

Jo hädanefter kommer vi att säga Amstaffblandning och inte nämna den lilla delen pitbull.
 
Sv: Hundförsäkring

Ja det verkar som If har bra hundförsäkringar. Har bara hört bra om dem
 
Sv: Hundförsäkring

Jag kör med If och har precis som Kanelbulle alla mina försäkringar där så då får man ju lite rabatt :)

Har aldrig haft problem försäkringsmässigt med denna vovve.....har hittills fungerat riktigt bra!

Dock så vet jag ju inte om det skiljer sig något prismässigt eller på annat vis när det gäller renras vs blandras. Jag har ju en renrasig jakthund och då har det då fungerat väldigt bra!
 
Sv: Hundförsäkring

Kommer att försäkra valpen i Sveland. De har en juniorförsäkring för 700 kr. som sedan per automatik övergår i en vanlig försäkring. Får premieavdrag efter ras och kan senare teckna tillägg för avel. Billiga är de dessutom.
 
Sv: Hundförsäkring

Jag har IF och är mycket nöjd. Aldrig haft ett problem alls, trots alla veterinärbesök! Dessutom betalar man idag enbart självrisken, dvs inga 20% eller 25% under självriskperioden :bow:
 
Sv: Hundförsäkring

jag fick precis som du avslag pg av att min va 50% pitbull, fast hos sveland. Jag vände mig till agria och försäkrade henne som blandras. gick allderles utmärkt. Så jag rekomenderar Agria till alla som har oönskade raser...

Till resterande djur har jag sveland, dom är lätta att ha å göra med och dom är billiga. tyvärr gillar dom inte pitbull...
 
Sv: Hundförsäkring

Kommer att försäkra valpen i Sveland. De har en juniorförsäkring för 700 kr. som sedan per automatik övergår i en vanlig försäkring. Får premieavdrag efter ras och kan senare teckna tillägg för avel. Billiga är de dessutom.

Sveland försäkrar inte pitbull och pitbullblandningar...
 
Sv: Hundförsäkring

Jo hädanefter kommer vi att säga Amstaffblandning och inte nämna den lilla delen pitbull.

Sveland försäkrar inte heller oreggade amstaff eller blandningar.

Jag fick till svar av dom när jag skulle försäkra min Amstaff/pitbull att dom försäkrar inte oreggade amstaff, pitbull eller blandning mellan dessa.

När du försäkrar via nätet på Agria så behöver du inte uppge vilka raser som ingår i hunden. bara att kryssa i blandras
 
Sv: Hundförsäkring

Agria försäkrar pitbullkorsningar, ändrades vid årskiftet.

Att försäkra och "glömma" att upplysa om det skulle jag inte råda till.
Går ni till vet och han skriver nåt med amstaffkorsning/pitbull osv kan det räcka för att de säger upp eran försäkring och ni inte får ut något.
 
Sv: Hundförsäkring

Hon är inte reggad som Amstaff/amstaff-pitbull, utan som Amstaff/blandras

Så det står ingenstans i hennes papper något om Pitbullblodet
 
Sv: Hundförsäkring

Har förut haft agria. Men den nya hunden har folksam.
 
Sv: Hundförsäkring

Jag har mina försäkringar hos If tycker att de är bra och ganska billiga har iofs inte haft så stora problem med mina hundar att jag behövt utnyttja försäkringen men jag är nöjd hittills
 
Sv: Hundförsäkring

Min pitbull är reggad som blandras och jag har henne och mina övriga hundar försäkrade i agria.
 
Sv: Hundförsäkring

Vi har agria på båda hundarna o tycker att det har funkat bra.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
979
Senast: bobbbo
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 100
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 658
Senast: fixi
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp