Hunden fnyser.

S

Sweet

Min 5 månader gamla golden tik har börjat fnysa ganska mycket, alltså hon blåser ut luft genom nosen som om hon hade något i nosen som hon vill ha bort. Hon gör det inte jämt men flera gånger om dagen så fnyser hon upprepade gånger.

Har tittat i nosen på henne men ser inget konstigt, inget rinner ur nosen heller. Kliar gör det inte heller och hunden är frisk i övrigt.

Vad kan det vara? Bör jag uppsöka veterinär om fnysandet fortsätter?

Vi var ju på utställning förra helgen, kanske har hon fått någon smitta därifrån?

Sv: Hunden fnyser.

Låter som kennelhosta. Inget farligt och brukar gå över av sig självt, men det är ju aldrig fel att besöka vetterinär.
Kan ju också vara noskvalster vilket kan förstöra luktsinnet både tillfälligt och på lång sikt.

Mvh
Björn

Noskvalster kan det mycket väl vara. Tycker du bör höra med en vet. så du får behandling och inga andra vovvar hon träffar smittas.

Om hunden fnyser/nyser inåt, så är det ganska säkert noskvalser. I bland kan man man se i/på hundens nos när djuren kryper.

Om det fortsätter bör du nog uppsöka en vet. för behandling.

Hunden fnyser utåt. Hon "snorar" lite genomskinlig vätska nu också, inga mängder.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 364
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka