Hunden bara sover och är nu dessutom galet förkyld

N

nerbruten

Så var det jag och min löpande rottistik igen. Jag börjar bli lite orolig för henne. Visst vet jag att de kan vara loja och trötta då mkt händer i kroppen och speciellt då vid första löpet men nu börjar det bli extremt.

Hon är så vansinnigt trött hela tiden, igår fick jag släpa ut henne och hon satta sig bara utanför dörren och gjorde sina behov, nosade lite i gräset men ville sen in å sova igen. Hon går och harklar sig hela tiden som att ngt sitter i halsen och idag rinner snor ur näsan. Hon grymtar när hon skall nosa på saker. Har kollat feber å det har hon ingen men jag överdriver inte om jag säger att hon totalt kanske var vaken 4 timmar igår (då låg hon dessutom stilla nästan hela tiden). I natt tryckte hon sig mot mig och lämnade mig inte för en sekund på hela natten vilket inte heller är som det brukar.

Ringde till kliniken där djursjukvårdaren nästan var otrevlig och sa att det inte hör ihop (löpet och snorigheten) och att hunden inte är dålig nog, så har de ingen tid. hmm.. hörde hon ens vad jag sa?

Vad ska jag göra? Är detta verkligen normalt??
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hunden bara sover och är nu dessutom galet förkyld

Allergi??!

I vilket fall, vad är det för otrevliga veterinärer som svarar så? Finns det inga andra, klart du ska kolla upp det.
 
Sv: Hunden bara sover och är nu dessutom galet förkyld

Det var ingen veterinär utan en djursjukvårdare som var så otrevlig.
Den kliniken brukar vara bra men jag vet inte vad det var för otrevlig varelse de satt där idag.

Vet inte riktigt vart jag skall vända mig nu då det tyvärr inte finns så många kliniker runt här. Hade hon haft feber eller inte ätit/druckit hade jag ju tagit bilen och åkt till någon av de större men det är en ganska lång resa och inget som görs så lätt just nu.

Som det ser ut nu avaktar jag och håller koll så hon inte får feber samt att hon får i sig vatten och mat. Det enda som känns lite jobbigt är att avgöra om hon ska ut och röra på sig eller ej, självklart ska hon ut men vill inte känna att jag tvingar henne att anstränga sig när hon är så trött och förkyld. Är även lite tveksam på om harklandet kan vara tidigt stadie av kennelhosta (givetvis vaccinerad men det ger ju inte 100% skydd) och vi är mkt på bruksklubben och kan mkt väl utsatts för det där. Men har å andra sidan aldrig hört att de skulle bli snuviga av det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 678
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 298
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp