Hunddagis på gekås

Sv: Hunddagis på gekås

Antagligen har de varsin hundbox att vara i? Och krav på normala vacc? (Har inte koll på den biten med hundar men.) Ha hunden i bilen på stor stekande parkering låter sämre.

Trimmet jag lämnat in min hund till tidigare har liknande service. Har aldrig utnyttjat den men hundarna sitter i varsin box och smittspridning lär ju inte vara värre än hos trimmet i övrigt.

Fast för egen del kommer jag nog fortsätta att parkera i parkeringshuset, låta hunden vara i sin bur där han är trygg, ha vädringskrok och bakrutorna delvis nervevade.

Gjorde så i somras och termometern som jag har bak på buren visade 18 grader under hela vår vistelse. Vi var där i ca 4h och jag var ute och tittade till 2 gånger och rastade 1.

Jag hade valt att lämna hunden hos nån som kan passa honom, ser ingen mening med att ta med sig hunden om man ska shoppa.

Vi shoppar dock sällan så pass länge att vi får lämna honom så han får vara själv hemma. Men sätta honom i något liknande är inte riktigt tillfredställande för mig.

Är det kala bås och det rengörs ordentligt mellan varje så är det nog ingen större fara. Det går att bygga effektivt och hygieniskt, men folk brukar tycka det ser så sterilt och otrevligt ut.

Är det ett mer dagisliknande med hundrgrupper och soffor och gardiner hade jag inte låtit mina hundar sätta en tass där.

KL

Det kan ju generera i fler jobb :)
Jag tycker att det låter som ett bra allternativ för dom som är iväg på semester med hunden. En solig dag kan det bli varmt i en husvagn/husbil.

Fast för egen del kommer jag nog fortsätta att parkera i parkeringshuset, låta hunden vara i sin bur där han är trygg, ha vädringskrok och bakrutorna delvis nervevade.

Gjorde så i somras och termometern som jag har bak på buren visade 18 grader under hela vår vistelse. Vi var där i ca 4h och jag var ute och tittade till 2 gånger och rastade 1.

Fast hur mycket avgaser är det inte i ett parkeringshus?

KL.

Många är ju på semster på sommaren och vill ha med sin hund. Då kan det ju vara perfekt att få lämna in sin hund på dagis.
Men jag tycker som escodobe, rent och sterilt.

Jag hade helst sett att man hanterade hunden själv. Att man kvitterar ut en nyckel och låser in sin hund. Som med bagageförvaringboxar. Ett bås med bänk, vattenskål och bara ventilation. Ingen kontakt med andra hundar. Golvbrunn. Mer behövs inte.
Sen går nån över med virkon efteråt.

Fast hur mycket avgaser är det inte i ett parkeringshus?

Brukar ställa nära in eller utfartsöppning och det på Gekås var av öppen karraktär dvs det fläktade rätt bra så där är det inga problem.

Hade jag däremot satt honom i en box på framtida hunddagiset så hade han hörts över hela Gekås och varit helt sönderstressad - Weimaraner = mer eller mindre separationsångest. Bilen har han lärt sig att den kommer jag alltid tillbaka till så där ligger han tryggt, tyst och lugnt.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 295
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 528
Senast: ako
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 885
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 664
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka