Hundcafé sthlm

imported_gerbera

Trådstartare
Vilken genialisk idé. Någon som varit där? Hur var det?
Tycker det verkar supertrevligt, men hur kan det vara lagligt?
Finns det inte massa regler om livsmedelshantering som gör att det inte går? Eller uppenbarligen måste det vara lagligt men jag blir bara så nyfiken.

Sv: Hundcafé sthlm

Jag har varit där :D Supertrevligt har det varit!
Den lag som finns är väl att maten inte ska finnas där hundarna är?
De har maten i ett rum bredvid där man sitter med hundarna och fixar iordning och bär ut först när man beställer. Sedan har de kakor och sådant också, men det är inte "mitt där alla hundar är" egentligen.

I somras var jag där ganska ofta med en vän som har whippet och pumi. Vi gick först ut på gärdet och släppte hundarna där så att de fick busa av sig, sedan gick vi till hundcafét och lät hundarna dricka, åt lite gott själva och sedan åkte hem :) Jättetrevlig utflykt.

uppförde sig alla hundarna? Skulle vara så mysigt / praktiskt men jag är orolig att madame skulle vara lite intensiv om det var mycket folk och hundar..

Åh ett sånt har jag letat efter ju! (eller kanske inte aktivt letat men iaf önskat mig!) Får man skriva i tråden var det ligger?? Annaars kan du väl skicka mig ett pm? Vore jättesnällt!

Yes, det har de gjort. Det har någon gång varit någon överkåt hanhund modell liten (typ cavalier eller chihuahua) men inte så att de varit direkt jobbiga.

Har inte varit där med Zala av förklarliga skäl, och jag tror att de som tar med sig hundar tänker på att inte komma dit med hundar som har svårt för andra hundar.

Åh, dit har jag planerat att gå med Mira, min hundvaktshund och mamma på min födelsedag på söndag!:D

Men, är lite orolig över en sak, om jag får ställa en fråga i TS tråd…?
Mira är noga med att säga till andra hundar hur hon vill ha det, hon gör ju aldrig något, men bullrar en del och spänner kroppen, ibland dyker raggen upp också.
Går det att ta dit henne, eller är hon inte tillräckligt bra med andra hundar? Vill ju inte att andra hundägarna ska bli rädda när hon morrar och reser ragg.:(
Jag vet ju att hon aldrig gjort något, samtidigt funderar jag på ifall en kaxig småhund bland alla trånga utrymmen under stolar och bord skulle kunna få henne att göra utfall eller något.
Hon följer med mig när jag hjälper till på ett hunddagis, och hon går med de allra, allra flesta utan problem (bara en eller två det inte går med, de har hon aldrig fått träffa då de tikarna inte fungerar med vem som helst), men det är just det att hon vill ha saker på sitt sätt och jag vet ännu inte vad som händer om hon möter någon som är lika dan och inte viker sig, eller som hon inte viker sig för.

Hundcaféet är inte stort och borden står utmed väggarna, så det är inte så mycket trånga utrymmen för dem att vara på.
Sålänge jag hade känt mig säker på att hunden inte gör något så hade jag tagit med den - och kanske haft den kopplad om det varit många hundar där. Nu brukar det bara vara några få, ofta lugna hundar där, men man vet ju aldrig.
Här kan man se lite hur det ser ut http://www.himmelskahundar.se/files/galleribilder/cafe4.jpg

Senast ändrad:

Där har du min fundering också! "Min" hund (är också dagmatte) är relativt väluppfostrad och snäll men inte helt oberörd av andra hundar. hon skäller inte och morrar inte men kan resa ragg och krypa ihop. Alltså hon har ett kroppsspråk som kan trigga andra hundar. Fast det beror väl på sammanhanget också.

Tror du att du kan skapa total kalabalik så kanske du ska skippa.
Men är det värsta som kan hända att ni får strunta i det och vända i dörren så kan det väl vara värt en tripp. Lite miljöträning om inte annat.

åh vad fint det såg ut.

Ja alltså nu får man nog inte göra reklam här men om någon undrar kan man googla efter himmelska hundar.

Inte på det i Sthlm men det finns ett i vår lilla stad också,
jätte trevligt!
Himla bra miljöträning av både hund och matte :D

Jag får göra ett försök då;)
Mira är min egen, hon som jag är osäker på då jag inte haft henne särskilt länge, men råkar vara hundvakt på födelsedagen, så då får hundvaktshunden också följa med. Hundvaktshunden skulle jag i vanliga fall vara tvärsäker på, henne har jag känt så himla länge och hon har alltid varit så låg i rang och "vek", så hon har alltid lagt sig på rygg för alla hundar om de visar tecken på att tycka hon är jobbig.
Tyvärr har hon nu problem med ryggen och är därför mycket försiktig, speciellt med stora hundar, med vad dom gör med henne. Är nån på för mycket vad gäller ryggen säger hon ifrån ordentligt, men har tänkt att hon får sitta i mammas knä, hon är så himla liten.
Mira, däremot, kan inte sitta i knäet direkt, lite för stor för det på en stol, så hon måste vara på golvet.

Får helt enkelt ha henne kopplad om hon är för bossig, då vet jag iallafall att hon fungerar, sålänge de andra hundarna kan förstå att de kanske borde ta det lite lugnare när hon säger ifrån.
På dagis är hon jätteduktig och kan sitta och stanna, och då också stanna kvar där hur länge som helst, även om jag och de andra går och hämtar hundar ur boxarna och går till dörren med dom för att lämna till ägare och rör oss kring henne med andra hundar, men det är ju en miljö hon känner till och vant sig lite vid, det här är en helt ny situation så jag tror inte det är så lätt för henne att lyssna på mig då:angel:

Förresten hittar man deras blogg via deras hemsida som man hittar via google. Där finns lite bilder på hur det ser ut efter Simon och Tomas rajd. :angel:

"I need something brun because that will disguise bajs." :D

Jag måste försöka hinna dit en sväng nästa gång jag är i sthlm, har aldrig varit där men det verkar mysigt att kunna ha med vovven. Eller så drivs man till vansinne för att man inte får en lugn stund. ;) :p

Förresten hittar man deras blogg via deras hemsida som man hittar via google. Där finns lite bilder på hur det ser ut efter Simon och Tomas rajd. :angel:

"I need something brun because that will disguise bajs." :D

Jag måste försöka hinna dit en sväng nästa gång jag är i sthlm, har aldrig varit där men det verkar mysigt att kunna ha med vovven. Eller så drivs man till vansinne för att man inte får en lugn stund. ;) :p

Jag har också tänkt på det där men har illusionen av att det skulle vara lugnt och harmoniskt. Förmodligen för att det ser så stillsamt ut på bilderna, men å andra sidan är det ju stillbilder också :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 217
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
924
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 932
Senast: Otherside
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 061
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka