Sv: Hundcafé sthlm
Jag får göra ett försök då

Mira är min egen, hon som jag är osäker på då jag inte haft henne särskilt länge, men råkar vara hundvakt på födelsedagen, så då får hundvaktshunden också följa med. Hundvaktshunden skulle jag i vanliga fall vara tvärsäker på, henne har jag känt så himla länge och hon har alltid varit så låg i rang och "vek", så hon har alltid lagt sig på rygg för alla hundar om de visar tecken på att tycka hon är jobbig.
Tyvärr har hon nu problem med ryggen och är därför mycket försiktig, speciellt med stora hundar, med vad dom gör med henne. Är nån på för mycket vad gäller ryggen säger hon ifrån ordentligt, men har tänkt att hon får sitta i mammas knä, hon är så himla liten.
Mira, däremot, kan inte sitta i knäet direkt, lite för stor för det på en stol, så hon måste vara på golvet.
Får helt enkelt ha henne kopplad om hon är för bossig, då vet jag iallafall att hon fungerar, sålänge de andra hundarna kan förstå att de kanske borde ta det lite lugnare när hon säger ifrån.
På dagis är hon jätteduktig och kan sitta och stanna, och då också stanna kvar där hur länge som helst, även om jag och de andra går och hämtar hundar ur boxarna och går till dörren med dom för att lämna till ägare och rör oss kring henne med andra hundar, men det är ju en miljö hon känner till och vant sig lite vid, det här är en helt ny situation så jag tror inte det är så lätt för henne att lyssna på mig då