Sv: Hundattacker skrämmer ryttare
Min och min systers hästar blev attackerade av en kamphund när de gick i hagen för nått år sedan. Det var så himla hemskt att jag mår illa bara jag tänker på hur den slängde sig mot strupen på dem...
Min häst gjorde allt för att skydda min systers häst och lockade med sig hunden efter sig själv så att man kunde få in min systers i en annan, avskiljd hage...
Det spelade ingen roll hur klockrena sparkar min häst fick in på hundens huvud och rygg, den bara skakade på sig och anföll igen...
Den bara gick på och gick på och gick på tills den knappt kunde stå på benen efter alla smälla i huvudet, och ändå försökte den jaga min häst när hon försökte fly.
Det var helt sjukt att se hur den bara ignorerade smärtan, som om den inte kände den...
Tillslut var dock hunden så yr att den inte kunde gå och först då lyckades man fånga in den. Den fördes akut till veterinär och överleve...
Hästarna fick också omedelbar tillsyn av veterinär efter bitsår i mulen och min systers häst hade ett kraftigt bett vid sina juver.
Min häst är vit, och hon var blodigt över frambenen och hela ansiktet, men det visade sig sen att det inte var hennes blod...
Nu är hon jätteskygg mot svarta hundar, och är dem lösa så sänker hon huvudet är och beredd att försvara sig. Hemskt tycker jag med tanke på hur lätt hon hade för hundar innan...
Hundägaren betalade våra veterinäravgifter, och vi polisanmälde attacken. Men när polisen förstod att det inte varit någon människa inblandad, utan att hunden bara attackerat några hästar, så var de inte det minsta intresserad att göra något åt våran anmälan. Det spelade ingen roll om hundar är aggressiva mot något annat djur, så länge det inte är människor.
Helt sjukt!