Hundattack

folly01

Trådstartare
Är det någon här som varit med om en hundattack och utnyttjat hundägarens Ansvarsförsäkring?
Skulle vilja tips/råd om vad som ska tas upp.
Bakgrund: blev attackerad och biten i armen av en hund i området, hade ingen hund med mig vid tillfället.

Är det någon här som varit med om en hundattack och utnyttjat hundägarens Ansvarsförsäkring?
Skulle vilja tips/råd om vad som ska tas upp.
Bakgrund: blev attackerad och biten i armen av en hund i området, hade ingen hund med mig vid tillfället.
Jag har gjort det i ett fall där hund bet en annan hund så att hunden behövde veterinärvård.
Den bitande hundens ägare anmälde till sin hemförsäkring som sedan betalade ut pengar för den skadade hundens veterinärvård efter inskickas skadeanmälan samt kvitton. Pengarna kommer in på försäkringstagarens konto som sedan kan ersätta den skadade hundens ägare.
I andra fall där skadorna blivit mycket stora har den skadade hundens veterinärvårdsförsäkring gjort upp med den attackerande hundens hemförsäkring.

Liknande trådar

Hundträning Hej jag har en tax hane på 1,5 år. (Kastrerad) Det känns som att jag inte har någon auktoritet hemma alls. Han lyssnar sällan på ”nej”...
Svar
2
· Visningar
458
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag funderar kring en hunds beteende, jag har mina teorier men skulle gärna vilja höra andras input, kanske om någon är mkt kunnig inom...
Svar
18
· Visningar
858
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 871
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 525
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar