Hundattack

folly01

Trådstartare
Är det någon här som varit med om en hundattack och utnyttjat hundägarens Ansvarsförsäkring?
Skulle vilja tips/råd om vad som ska tas upp.
Bakgrund: blev attackerad och biten i armen av en hund i området, hade ingen hund med mig vid tillfället.

Är det någon här som varit med om en hundattack och utnyttjat hundägarens Ansvarsförsäkring?
Skulle vilja tips/råd om vad som ska tas upp.
Bakgrund: blev attackerad och biten i armen av en hund i området, hade ingen hund med mig vid tillfället.
Jag har gjort det i ett fall där hund bet en annan hund så att hunden behövde veterinärvård.
Den bitande hundens ägare anmälde till sin hemförsäkring som sedan betalade ut pengar för den skadade hundens veterinärvård efter inskickas skadeanmälan samt kvitton. Pengarna kommer in på försäkringstagarens konto som sedan kan ersätta den skadade hundens ägare.
I andra fall där skadorna blivit mycket stora har den skadade hundens veterinärvårdsförsäkring gjort upp med den attackerande hundens hemförsäkring.

Liknande trådar

Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 880
Senast: sidensvans
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 672
Senast: tanten
·
Hundträning Hej jag har en tax hane på 1,5 år. (Kastrerad) Det känns som att jag inte har någon auktoritet hemma alls. Han lyssnar sällan på ”nej”...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 259
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025