Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gnist skrev:förmodligen kommer väl dessa hundar att avlivas...Med rätta
Pangare skrev:Du är ju en av dessa hundägare som anser att man visst kan ha hundar lösa, visserligen med undertexten "under kontroll". Alla som släpper sina hundar lösa hävdar att de varit under kontroll. Det är ett mått som inte finns någonstans. Under kontroll när? var? hur? Hur ska det måttet mätas??????
Klart att oerfarna hundägare på forumet nappar på så lösa uttalanden.
Det har i forumet gång på gång av er toppdressörer?????? hävdats att ni minsann kan släppa era hundar. Det budskapet har gått fram.
Pratade med en polis som omtalade att polisen i AC-län nu skulle avliva en omhändertagen hund. (Omhändertagen på E 12 några mil väster om Storuman den 4 aug.). Säkert en hund som ägaren hade full kontroll på, men när det stack efter något vilt så räckte inte kontrollen. Vetskapen om vad böter och polisens kostnader kan bli har väl gjort att "ingen saknat hunden"
Snuffsan skrev:Stackars hundar?
Fåren och fårägaren har du ingen tanke på? Bara stackars hundar?!?!
Se det var ett intelligent inlägg!Skitsnack
GaurdianAngel skrev:Stackars hundar. När ägarna uppför sig illa, får hundarna lida.
Fraggel_Tess skrev:Nog händer det alltid. Vi har haft en hund som försökt att klippa getterna och när den ena var killing var det läskigt nära. Dock så tog min Elektra tag i saken och jagade iväg den lösspringande hunden och var riktigt förbannad. Getterna är ju hennes kompisar!
Jag blir så förbannad och när man talar om det för ägarn så säger dom "Nä det är omöjligt att min hund skulle göra något sådant".