Hundar o Katter

Piruette

Trådstartare
Hur lång tid har det tagit för era katter/hundar att acceptera varann?

fick hem nya hunden igår o katten är rejält arg ;) hunden håller sej borta så det blir inget bråk, som tur är... förmodligen kommer det att släppa om några dagar, men vore kul o höra hur det gått för er?

Sv: Hundar o Katter

När jag var liten och vi skaffade ny hund så hade vi en katt som inte blev glad alls, hon bodde i en korg uppe på tvättmaskinen i ca 3 veckor innan hon accepterade den nya varelsen. Nu är de vänner :) Hade två andra katter då också, dessa accepterade den nya hunden redan efter en dag.

Min nuvarande hund är jag bara hemma med då och då och där går det inte så bra. Min hund sticker gärna efter katterna om de springer iväg (har levt med innekatter innan, inga problem). Kommer ta sin tid det här också men jag hoppas att dem kommer kunna acceptera varandra såsmåningom.

Jag har haft min valp sen början av Mars och han är väldigt kattkär och vill leka med dem, så springer dem är han snabb efter:D
Några av katterna bodde i garaget i några veckor.... en katt var däremot tuffare och dem går bra tillsammans, hon säger till om han blir för närgången och dem respekterar varandra, dem andra katterna vågar sig in för att äta nu och dessutom har dem övervåningen som fristad. Så jag hoppas det kommer gå bättre när valpen mognar lite mer för katterna går mycket bra ihop med våran äldre hund dem kan sova på mattan tillsammans:)

Ja för mina katter tog det ungefär en 2-3 veckor onnan dom accepterade hundan.. men nu ligger dom på han när dpm sover så sött:D

Åh, nu kan jag nog passa på att ställa lite frågor på samma tema!

Min mor + sambo har katt på 5 år som INTE är hundvan. Jag kommer köpa valp om en månad och det hade såklart kunnat vara trevligt att åka och hälsa på utan att katten ska spärras in i något rum..

Men, hur gör man när katt inte är hundvan och hund inte är kattvan?

Jag har en vän som har en hundvan katt. Skulle det underlätta om min hund kunde träffa den katten några gånger först, innan jag provar att bo hos min mor i några veckor?

Katten blev förut skrämd av en saluki (ej kattvan) jag lånade hem - min mor + sambo bestämde sig nämligen för att jag kunde sitta i köket med hunden med stängd dörr (glasdörr) mot hallen.
När katten kom i hallen så flög min hund såklart mot katten, som blev jätterädd... Jag visste ju att det skulle bli så, men de vuxna vägrade lyssna innan de sett hur det gick. :grin:
I alla fall: nu har de fått för sig att katten kommer dö om den blir rädd. Den hade tydligen gått runt och varit misstänksam i en vecka och de tyckte supersynd om den.
Hur ska man förklara för föräldrarna att katten inte dör av att vara lite orolig ett tag?

När jag skulle vänja mina hundar men föräldrarnas katter så börja vi med att båda fick nått dom tycker om som kan locka fram dom så att dom fick stå och äta tillsamman.. Och det har hjälpt en hel del. dom är väl inte direkt jätte bra kompisar men dom kan iaf umgås och vara i somma rum.. innan så gick det inte alls.. och sedan ska man se till att det är katten som går fram till hunden och inte hunden till katten för det är större chans då att katten blir rädd och klöser eller springer och gömmer sig..

Vi fick hem två valpar nästan på samma gång. Labradoren bryr sej inte så mycket om katten.
Men Jack Russeln därimot, Hon älskar den ! Hon pussar på honom och går efter han hela tiden. Katten därimot verkar mottligt road av detta, men han är aldrig elak. :)

har två hundar och två katter. men katterna är vana vid hund med tanke på att den stora har jag haft sen hon var valp. men det tog nog nån månad eller två innan.

men nu när den andra valpen kom tog det bara nån vecka elelr så..

låter katterna och hunden lösa allt.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 677
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 469
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
16 166
Senast: Lhas
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 909
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31