Hundar med på jobbet!

YorkWann

Trådstartare
Har ni hunden, med på jobbet? Hur gick att introducera hund/arbetskollegor? Vad jobbar ni med?

Har just nu med min till mitt extrajobb, och det funkar fint. (Just nu bara varannan dag för han blir så trött) Det var nog mest matte som inte trodde allt skulle funka så bra som det ändå har gjort. Han är med mig hela dagen och ligger på kontoret om jag ska göra något ute eller träffa personer som är rädda eller allergiska eller så. Det enda svåra egentligen är just att lämna honom på kontoret, nu vet han ju hur roligt matte har meda n han är där ;)

:)

Sv: Hundar med på jobbet!

jag jobbar som personlig assitent och har med min min/mina hundar. Då min brukar gillar hundar har det inte varit några problem, utan i stället en bra aktivitet och en verklig livskvalitets höjare för honom. Nu följer de inte med jämt utan bara när det passar bra med jobbet (vad som är planerat där ) och när jag inte kan ha dem hemma.

Min lilla palt ska följa med mig efter semestern. Det är en djuraffär och alla kollegorna ser fram emot att hon ska komma, chefen mest av alla tror jag. Det enda jag måste ordna är någon slags grind mellan utrymmet bakom disken och kunderna. Inte så mycket för att hunden kanske kommer att springa ut, som att kunderna kommer att springa in. Det är klart att alla gillar valpar, men dels måste hon ju få vara ifred, och dels är det inte så himla kul när hon blir vuxen och kastar sig mot allt hon ser...

Jag har med hunden på jobbet. Hon ligger under mitt skrivbord i sin korg. Jag jobbar som säljare utav släp och var redan från början rätt hård med att hon inte fick gå fram och hälsa på alla som kom in och det har funkat kanon. Vi är bara två stycken på kontoret och han gillar henne skarpt. Varje dag väntas det med korv när hon kommer.

Jag jobbar som koordinator på en skola och har hunden med en del!
Han ligger plats och är lärd att han inte får hälsa, förrän matte säger vassegod :D Min chef är lika med ostskiva för min hund :rofl:Så fort han ser henne springer han mellan henne och kylskåpet, så hon inte ska glömma :p När det inte passar att ha hunden med, sitter han i bilen. Han älskar att sova i bilen. Glömmer man bildörren öppen hemma ligger han i bilen :crazy:´Det är bara sommarmånaderna som kan vara problematiska, men då har vi iallfall inga elever inne, så då kan han vara med inne på rummet jämt :banana:

Jag är väldigt lyckligt lottad som har det så här bra :love:

När jag var vikarie på mitt jobb så gick det fint, ingen allergisk, de flesta själva djurägare och de som inte var det hade inget emot att han var med.
Och han är ju hur snäll som helst - den första dagen dröjde det flera timmar innan någon ens märkte att han fanns med mig....
Men så flyttades arbetsplatsen och antalet tjänster utökades. Där kan jag inte ha honom med pga flera rejält allergiska personer.
Vi har haft turen att få tag i en underbar dagmatte. Hade vi inte det så vet jag inte vad vi skulle ha gjort:crazy:

Min sambo har hunden med på jobbet.

Han kör grävmaskin så han byter ofta arbetsplats och kollegor. Hunden är alltid med, i regel okopplad. Han har möjlighet till bakluckan på bilen där han har sitt vatten osv. Sen får han ibland vara i maskinen eller ev fikabod i vissa fall under en del stunder. Men han har i regel alltid tillgång att röra sig fritt på området.

Jag vet inte riktigt hur han introducerar hunden för de andra. Han bara är och de brukar nog ta kontakt förr eller senare när han är med sambon. Det är ju i regel hunden som säger till när det är rast eller dags att återgå till arbetet. ;)

Tror att det löser sig ganska naturligt det där med introducering.

Jag har med mina hundar på jobbet jobbar som djurskötare på gård så de springer och leker med de andra hundarna! den 3 åriga herren är även lös ute när jag jobbar men ligger bara utanför för det mässta!
1 åringen blir kopplad då jag är inne då han ej är tillräckligt tränad!
ingen bryr sig att hundarna är där bossen har också hundar och de som kommer har offtast hundar med!(alla hundar där är snälla)
Inga argsinta hundar!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 472
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 056
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 436
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025