Hundar med kläder!! *bilder*

startpompe

Trådstartare
Det kanke finns en sån här tråd redan men i så fall blir det en till
Lägg in bilder på din hund eller andras hundar med kläder (men du ska ju ha knäppt bilderna dom)

jag börjar

Gwinnie i skinjacka
Gwinnieiskinjackaframifrn.jpg

Gwinnie med baletttkläning
Gwinnieibalettklnning.jpg

Gwinnie i flytväst (kanske inte kläder direkt men ändå)
gwinnieiflytvst.jpg

Man kan gärna komentera (så klart)

Sv: Hundar med kläder!! *bilder*

Tycker det är ok att sätta på hundar kläder om de måste, fryser. Allt det här med kläder har gått till överdrift. Skaffa en docka i stället!

Du säger till mig att skaffa en docka efter att ha sett TRE bilder (tre bilder som du dessutom inte vet något om) på ett forum?

:smirk:

Tycker också det är löjligt att sätta kläder på hundar ifall dem inte fryser. Fast måste erkänna att det är gulligt , men skulle aldrig göra det själv . :p

Ja, jag tycker också att kläder på hundar är skitlöjligt och i vissa fall på gränsen till vad som borde vara tillåtet.

Faktum kvarstår att kommentaren fälldes av någon som sett TRE bilder på ett internetforum (av det hundratal bilder (minst!!) som finns tillgängliga på nätet) och inte har den blekaste aning om min hundhållning (eftersom denne ansåg att det var mindre viktigt att ta reda på).

Senast ändrad av en moderator:

Tråkigt med alla som skriver att man inte ska ta på dom klder om inte fyser

jag skapade den här träden för att det är roligt och gulligt att se hundar med kläder

Jätte söta hundar

Usch jag tycker att det är tråkigt att vissa hundägare förmänskligar sina hundar genom att sätta på dom kläder.Det enda som i mina ögon är OK är täcken då hunden fryser lr det regnar.

Vart i ligger den STORA skillnaden mellan ett täcke och en varm och skön, kanske tom snygg tröja?

Du säger till mig att skaffa en docka efter att ha sett TRE bilder (tre bilder som du dessutom inte vet något om) på ett forum?

:smirk:

Till DIG...varför tror du att det var till dig? till alla som har gått till överdrift med att sätta kläder på sina hundar. Kanske formelerade mig lite fel. Skaffa dockor till dom som har gått till överdrift med sina dockhundar. så?? Jag syftade inte på hundar som fryser då man måste sätta på dom kläder. Men jag såg en stackars liten hund som hade en tjock klänning nu när det var som varmast. Får ont i magen av att se vissa hundar.

*kl*

Jag syr min hunds kläder själv, dels för att det är så fruktansvärt dyrt med hundkläder och dels för att oftast finns det ingen med bra passform till min hund(ras). Han är som en vinthund i kroppen men bara 30cm hög! Allting blir antingen för kort i ryggen eller för stort över magen så han "kissar på sig själv"...

Jag syr eget, dock har jag köpt billiga regntäta täcken på rusta/ÖB för under 100-lappen för det är dock bekvämare än att sy. Dom brukar jag ha över någon av hans overaller jag sytt i så fall, om det öser ner regn/snö.

Sommarregnar det lite har han inga kläder. Han kan även vara ute på vintern utan kläder sålänge det är torrt, soligt och vi går där det är plogat... Men oftast får han ha overall på vintern med...

753532.jpg

Min dobermann har ett täcke på vintern, DÄRFÖR att han fryser lätt. Men att spöka ut sin hund i kjolar, brudklänningar å jag vette fan allt som finns, de e sjukt! Gör som Zhacki skrev, Skaffa en docka!!

Tycker att kläder till hundar kan funka till viss del.. Te.x en hund som har en tröjja för att den lätt fryser. Men dom som sätter på sina hundar klänningar (:smirk:) Tycker jag som tidigare inlägg sagt kan skaffa en docka!

Min moster har stickat en tröja till Agnes! Likadan som skärgårdsdoktorns, polo o allt ;) :D

9328104.jpg

//Mimmi

Min vovva

11977515.jpg

Tröja mot myggen som var helt galna :crazy:

7255320.jpg

Vintertäcke med fleceeoverall under (-26 grader ute)

7017310.jpg

Vinteroverallen

Vovvan och en kompis

fytusanblstochregn.jpg

Båda har regntäcken på sig

Håller med fullständigt! Stackars djur....
Varför skulle hundarna lida av att ha kläder på sej??
Att vi förmänskligar hundarna är väl en grej och att det ibland kan vara onödigt att sätta kläder på dem bara för att det är roligt. Men lider gör ju hundarna knappast.

Mina hundar har kläder på sej på vintern när det är kallt. Eftersom jag har en mindra ras kan jag dessutom köpa lite roligare tröjor etc och inte något tråkigt täcke.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 948
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 295
Senast: Badger
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 261
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 511
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka