Hundar med kläder!! *bilder*

Sv: Hundar med kläder!! *bilder*

Jag har täcke på min schäfer! Både ett vinter och sedan har jag ett regntäcke då det är skönt att kunna vara ute lite extra på morgonen om det regnar, och slippa gå in en 20 minuter tidigare.
Jag tycker det är en självklarhet att ha täcke på honom det skyddar hans muskler och minskar risken för skador. För två vintrar sedan ficj jag till och med ha "tass skydd" på honom då han hade problem att gå i snön (fick sår på trampdynorna) behövde dock ej använda dom denna vintern.
Självklart kan det gå till överdrift ibland med klänningar och riktiga hundskor till hundarna som absolut vägrar att gå med dom.

Tycker att kläder till hundar kan funka till viss del.. Te.x en hund som har en tröjja för att den lätt fryser. Men dom som sätter på sina hundar klänningar (:smirk:) Tycker jag som tidigare inlägg sagt kan skaffa en docka!
Jag är, som sagt, (mkt.) benägen att hålla med. Kanske just därför jag själv protesterade när jag placerades i "det facket".

Jag var på Rusta för några månader sedan och såg en brudklänning för hund. Det var faktiskt ganska disgusting.

Usch jag tycker att det är tråkigt att vissa hundägare förmänskligar sina hundar genom att sätta på dom kläder.Det enda som i mina ögon är OK är täcken då hunden fryser lr det regnar.

Men herregud vad man drar alla över en kam :crazy:

Så bara för att hunden har en finare tröja istället för ett täcke så förmänskligar man hunden?

Vilken parallell :smirk:

Tror du verkligen att hunden känner skillnad på kläder och kläder ?

Same shit different name tycker nog hunden

Att förmänskliga hunden är alltid fel, oavsett om man klär på hunden kläder eller låter den gå naken

Varför skulle hundarna lida av att ha kläder på sej??
Att vi förmänskligar hundarna är väl en grej och att det ibland kan vara onödigt att sätta kläder på dem bara för att det är roligt. Men lider gör ju hundarna knappast.

Mina hundar har kläder på sej på vintern när det är kallt. Eftersom jag har en mindra ras kan jag dessutom köpa lite roligare tröjor etc och inte något tråkigt täcke.

Nej de lider väl inte av kläderna men av förmänskligandet.
Bärväskor till småhundar är exempelvis ett bevis på att förmänskligandet gått för långt.
Djur är djur. punkt.

Men det är två skilda saker som för vissa går ihop.

Som jag skrev tidigare: Förmänskligande av hundar är fel oavsett om dom har kläder på sig eller inte...

Det är inte i själva kläderna det sitter..

Sedan är det självklart att det är mer utbrett i vissa kretsar

Bärväskor till småhundar är exempelvis ett bevis på att förmänskligandet gått för långt.
Djur är djur. punkt.
Jag tycker att bärväskor är ypperligt att ha när man tex ska åka tåg och måste gå genom hela stan för att komma till stationen. Eller om man ska till veterinären.
Jag har en liten hund och det finns inte en chans att jag låter henne promenera själv mitt i stan, för folk trampar på henne då!!
Då bär jag henne hellre.

Nu är hon ju väldigt sällan med i stan över huvud taget då hon inte har någon anledning till att följa med. Men någon gång har vi gått ner till tågstationen etc och då har jag burit henne. Dock har jag ingen väska för jag har inte det behovet. Men hade jag inte haft bil hade jag nog använt mej av en bärväska istället för att låta henne bli trampad på!

Nej de lider väl inte av kläderna men av förmänskligandet.
Djur är djur. punkt.

Jag har en bärväska till min hund när vi åker Ålandsfärjan och tex ska gå i taxfreen eller så. Även mycket skönt att ha om man ska någonstans där det är mycket folk och hunden inte kan gå (typ marknader).
Oftast får hunden stanne hemma sådana gånger men ibland är det oundvikligt. Det blir rätt tungt att bära 5-6kg på armen efter en stund...

Önskar jag hade haft min bärväska med mig sist vi var ute på happenings, custom bike show (en av europas största mc-träffar) då min hund plötsligt svimmade :crazy:

Här kommer bild på min lilla i en av sina tröjor.

normal_Staceyv%C3%A4rmlandapr07-1.jpg

Varför?

I mitt tyckande är det smidigare för den som t.ex reser med sitt djur att ha den i en bärväska, än att släpa på en tung och otymplig resebur.

Jag har en bärväska till min hund när vi åker Ålandsfärjan och tex ska gå i taxfreen eller så. Även mycket skönt att ha om man ska någonstans där det är mycket folk och hunden inte kan gå (typ marknader).
Oftast får hunden stanne hemma sådana gånger men ibland är det oundvikligt. Det blir rätt tungt att bära 5-6kg på armen efter en stund...

Önskar jag hade haft min bärväska med mig sist vi var ute på happenings, custom bike show (en av europas största mc-träffar) då min hund plötsligt svimmade :crazy:

Vad ska hunden öht med på marknad att göra? Eller i taxfree?

Exakt en sån hade min strävhårs tax också, den var jättesnygg på honom :D

Jag använde alltid täcke på honom vid kallt o regn o rusk eftersom att han hade defekt päls (den var lockig o ullig istället för sträv o han frös som attan).

Att däremot klä sin hund i ur och skur a´la paris hilton spyr jag på.

Jag har även täcke på min gamla terrier nu som jag klipper pälsen på+ att han har artos o behöver ngt varmt på rumpan. Annars får det vara för min del!

Varför skulle hundarna lida av att ha kläder på sej??
Att vi förmänskligar hundarna är väl en grej och att det ibland kan vara onödigt att sätta kläder på dem bara för att det är roligt. Men lider gör ju hundarna knappast.

Jag förstår heller inte den där fasan över hundar med kläder. Så länge hunden kan röra sig utan problem så lider den väl inte mer av det än av att ha halsband och koppel? Hunden begriper ju inte om den har ett "gulligt plagg", nithalsband eller ett vanligt enkelt halsband i läder.

En av de största motståndarna till kläder på hund som jag känner har däremot aldrig reflekterat över att hon har kläder på sin häst varenda dag.... Men hästarna kan alltså inte "skämmas"? (som många påstår att en hund gör).

Jag tror att hundar med kläder lider i lika hög grad som hästar med kläder: dvs i regel inte alls.

Som jag skrev tidigare: Förmänskligande av hundar är fel oavsett om dom har kläder på sig eller inte...

:bow:
Precis!
Det har alltid funnits djurägare som förmänskligar sina djur på olika sätt. Det är inte alls nödvändigtvis så att de som klär på sin hund något plagg är de värsta.

*kl*

Jag tänker inte ge mig in i "kläder eller inte"-diskussionen för jag tror att de största motståndarna till kläder på hundar är sådana som inte har haft en frusen hund själv.
Sen hur kläderna ser ut spelar för hunden ingen roll, den enda som ev. skulle få skämmas genom att gå ut med sin lilla hund i en rosa dress med änglavingar på ryggen är ägaren.

Jag önskar rusta kan komma med en ny kollektion nu till hösten.. Fast denna gång till oss människor, gärna lika löjliga som dessa förbannade brudklänningar (å ja vette f*n allt man ska klä på sin hund). Av vilket skäl ska en hund ha brudklänning?? Av vilket skäl ska hundar gå runt i rosa kjolar med skor till?? Det roliga är också att det typ bara är små hundars ägare som tror sin hund är någon typ av docka (ni som har en liten hund men INTE spökar ut den behöver ju inte ta åt sig). Hur många stora hundar ser man utklädda på detta sätt?? Låt hundar va hundar - snälla!

Och en sak till, varför ha en så liten hund att man måste gå å bära på den, för att inte folk ska trampa på den?? Å sen klaga på att de blir tungt för hunden väger 5kg! Skaffa aldrig barn säger jag bara! Och tack å lov att man har en dobermann som kan gå själv, utan att någon missar den och kliver på den. Dessutom klarar han sig utan balettkjol!! :banana:

Och en sak till, varför ha en så liten hund att man måste gå å bära på den, för att inte folk ska trampa på den?? Å sen klaga på att de blir tungt för hunden väger 5kg! Skaffa aldrig barn säger jag bara!
Därför att vissa stora hundraser duger varken till sällskap eller framförallt jakt. Många jakthundstyper är små (terriers o taxar ex).
Är man i stan o har hunden med sig och märker att folk inte ser vart dom sätter fötterna kan man väl gott bära jycken.

Men det fattar du väl..

Genom att bära din hund ( för att undvika skador som uppkommer genom att folk helt sonika kliver på hunden ) så förmänskligar du hunden..

Doh !

;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 948
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 295
Senast: Badger
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 261
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 511
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka