Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man brukar säga att man äter hundar i Kina samtidigt finns det ju tempelhundar från Kina. Hur går det ihop är det olika delar av jättelandet Kina? Eller är det olika raser som har olika status?
För övrigt, tänk om vi i Sverige kunde engagera oss lika mycket i grisarna som vi slaktar varenda jäkla dag här, dom har precis samma intellekt som hundar.
Svårt att låta bli när människor ständigt förfasar sig över hundslakt i kina samtidigt som dom köper oekologiskt griskött utan att blinka.Kan vi inte hålla oss till TS frågor istället för att göra ytterligare en tråd som slakt/köttätande?
Går utmärkt att starta en tråd om det i så fall, det är helt okej att diskutera hundslakt i Kina utan att dra in grisar.Svårt att låta bli när människor ständigt förfasar sig över hundslakt i kina samtidigt som dom köper oekologiskt griskött utan att blinka.
Svårt att låta bli när människor ständigt förfasar sig över hundslakt i kina samtidigt som dom köper oekologiskt griskött utan att blinka.
Men herregud tre dagar senare, nej jag tänker inte starta en trådGår utmärkt att starta en tråd om det i så fall, det är helt okej att diskutera hundslakt i Kina utan att dra in grisar.
/Mod
Men herregud tre dagar senare, nej jag tänker inte starta en tråd
Som jag har förstått så handlar det om gamla traditioner där hundar inte har något värde öht. Men den yngre generationen har andra värderingar och ifrågasätter att hundar ses som mat. De flesta hundar som äts är uppfödda i hundfarmar men det finns en stor illegal marknad där hundar stjäls och smugglas till olika marknader.Man brukar säga att man äter hundar i Kina samtidigt finns det ju tempelhundar från Kina. Hur går det ihop är det olika delar av jättelandet Kina? Eller är det olika raser som har olika status?
Fast i kina så plågar dom ju hundarna något fruktansvärt innan dom dör, hundarna lider ju något enormt som inte går att jämföra helt med grisarna i sverige även om dom utsätts för stress också. Dom bränner ju hundarna levande osv, deras behandling av dessa hundar är så fruktansvärd så jag vill inte ens tänka på det. Går inte att jämföra med sverige.Svårt att låta bli när människor ständigt förfasar sig över hundslakt i kina samtidigt som dom köper oekologiskt griskött utan att blinka.
Kina är jättestort och det finns en bra bit över en miljard människor där. Så hashtag inte_alla_kineser. De flesta har aldrig ätit hund. När jag googlade hittade jag:Som jag har förstått så handlar det om gamla traditioner där hundar inte har något värde öht. Men den yngre generationen har andra värderingar och ifrågasätter att hundar ses som mat. De flesta hundar som äts är uppfödda i hundfarmar men det finns en stor illegal marknad där hundar stjäls och smugglas till olika marknader.
Ok eller så låter man bli att dra upp en tråd där dom få svaren upphört för flera dagar senJag ser ingen i tråden som förfasat sig. Jag uppfattar TS som nyfiken bara.Jag tror snarare att du ska tolka det som en uppmaning att starta ny tråd nästa gång. Moderatorerna har ju också liv utanför Buke.
Okej så det är en tävling om vem som plågar djuren värst på slakteriet skulle inte tro detFast i kina så plågar dom ju hundarna något fruktansvärt innan dom dör, hundarna lider ju något enormt som inte går att jämföra helt med grisarna i sverige även om dom utsätts för stress också. Dom bränner ju hundarna levande osv, deras behandling av dessa hundar är så fruktansvärd så jag vill inte ens tänka på det. Går inte att jämföra med sverige.
Ok eller så låter man bli att dra upp en tråd där dom få svaren upphört för flera dagar sen
Det är ingen som påstått att alla som bor i Kina äter hundkött. Jag tror inte att det går att skylla på fattigdom utan värderingar. Här finns mer att läsa. https://www.animalsasia.org/intl/assets/pdf/CDW/CDW annual review 2019-f-S.pdfKina är jättestort och det finns en bra bit över en miljard människor där. Så hashtag inte_alla_kineser. De flesta har aldrig ätit hund. När jag googlade hittade jag:
Många kineser är buddhister och hos dem vördas ofta hundar för sin lojalitet. (Bland buddhister är det också vanligt att vara vegetarian).
I klassisk kinesisk läkekonst är hundkött värmande - så en del av de som tror på sådant äter hund (och hundarna kan behandlas illa för att maximera de "medicinska egenskaperna")
Samtidigt är hunden ett av de tolv djuren i den kinesiska zodiaken och står för det ärliga och trogna. Människor födda i hundens år passar som politiker och inom yrken som kräver sekretess och diskretion.
Samtidigt är (och var) många delar av Kina väldigt fattigt (åtminstone tidvis) och då tenderar allt man kan stoppa i munnen att vara mat.