hundar i expressen!!!

Fibusen

Trådstartare
nån som köpt/läst expressen i dag? om hundarna?

var 28 hundar som sökte nya hem,annars så hotades dom av avlivning.. hade smockfult på alla hundhem nu!! :cry: :cry:

nån som ska/vill ge nån av dessa hundar nya hem????

had lätt tagit nån,men jag har ju redan en...
 
Sv: hundar i expressen!!!

å fyy :cry:
hade jag haft råd, plats och tid hade jag tagit allihop :cry: :cry:
 
Sv: hundar i expressen!!!

Yttligare ett bevis att man inte behöver skaffa hittehund från Spanien.
Sen är faktiskt frågan den om inte flera av de här djuren rent av är så förstörda att de borde avlivas.
 
Sv: hundar i expressen!!!

Läste artikeln förut och hade gärna tagit både en och två, men jag har absolut ingen möjliget att ha hund nu.
Jag blev så ledsen och arg när jag läste den, så många misshandlade och icke önskvärda hundar som sätts till världen av okunniga och eller ignoranta människor. Borde finnas det omtalade körkortet om man ska skaffa djur öht :mad: :cry:
 
Sv: hundar i expressen!!!

Lines skrev:
Yttligare ett bevis att man inte behöver skaffa hittehund från Spanien.
Sen är faktiskt frågan den om inte flera av de här djuren rent av är så förstörda att de borde avlivas.

Och att ej registrera hund borde enligt lag vara förbjudet.
 
Sv: hundar i expressen!!!

Lines skrev:
Sen är faktiskt frågan den om inte flera av de här djuren rent av är så förstörda att de borde avlivas.


Håller med, ett par stycken såg livrädda och potentiellt farliga ut och det var väl ngn som hade gjort utfall mot människor om jag inte minns helt fel. Om dom blir utplacerade får man hoppas dom gör ordentliga utredningar på de nya ägarna så de inte behöver genomlida mer elände än dom redan gjort.
 
Sv: hundar i expressen!!!

Kan ingen ta hand om stackars lady? :(

NYHETER-02s24-lady-951_438.jpg


Kolla blicken. :cry:
 
Sv: hundar i expressen!!!

jo,en del kanske är det,men bara för att dom sitter på hundhem så behöver det ju inte vara nått fel alls på dom,tvärt om!

jag fick då en VÄÄÄLDIGT tillgiven hund när jag köpte min från jourhem...

om man har råd,TID och plats så får man dessa hundar att fungera som vilken hund som helst..dom är inte sämre bara för att dom hamnat här,men jag förstår din "tveksamhet" iallafall...

får hoppas att dom verkligen går igenom nya ägaren RIKTIGT så att dom inte behöver flytta mer,för i så fall så tycker jag oxå att snällast mot hunden vore att tas bort...
 
Sv: hundar i expressen!!!

var så hemskt att läsa om den hunden som hade en alkis som ägare... fick lov att klippa loss halsbandet,för det satt så himla tight! :mad: :cry:

blir så arg och ledsen bara...
 
Sv: hundar i expressen!!!

Vet dem vad de annonserar ut i Schäfer/Fila-korsningen...??? Också med en fd ägare som varit alkis och vanvårdat hunden...

Den enda jag skulle faktiskt kunna tänka mig är Springern, men den är säkert oreggad... Förstår ni nu varför man ska försöka hålla sig till reggade hundar och seriösa uppfödare?

//E
 
Sv: hundar i expressen!!!

Jag hade gärna tagit hem några stycken:love: om jag kunnat.
Men var det så att några av valparna hade kommit till på hundhemmen av en olyckshändelse, eller missförstod jag? Har dom ingen koll på hundhemmen? Är det så lyckat att det blir valpar av dom här hundarna? Jag menar att dom har ju redan hundar att omplacera osså ska man sätta ut valpar också:confused:
 
Sv: hundar i expressen!!!

seriösa uppfödare räcker inte..... måste vara seriösa köpare med!!!!!

det här är rent förjävligt faktist att det ska vara så här!!!!!!!!

stog i tidningen att dom kunde få in ca 2-300 hundar/VECKAN bara i skåne i fall dom hade plats att hämta alla vanvårdade/sånna som söker nya hem...
 
Sv: hundar i expressen!!!

Athos skrev:
Jag hade gärna tagit hem några stycken:love: om jag kunnat.
Men var det så att några av valparna hade kommit till på hundhemmen av en olyckshändelse, eller missförstod jag? Har dom ingen koll på hundhemmen? Är det så lyckat att det blir valpar av dom här hundarna? Jag menar att dom har ju redan hundar att omplacera osså ska man sätta ut valpar också:confused:

vad menar du??
 
Sv: hundar i expressen!!!

Satt och läste medan tårarna rann innan, hade så gärna tagit både en och två men har inte alls råd att ha egen hund.

Vi var innan lite inne på att ta en hund från något hundhem men efter längre eftertanke så kan det bli stora problem när vi redan har en.

Usch, tycker så synd om dem ! :cry:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 842
Senast: Piaff
·
L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 334
Senast: Dentaku
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 802
Senast: Tiffany
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp