Sv: Hund!

Jag har 3 vovvar och jobbar 3-skift..
Fm å Em veckorna kommer min kompis hem till mig efter "halvtid" och går ut, Har hänt någongång att hon inte kunnat å då har dom fått klara sig i 8-9 timmar och det har inte varit några problem.
Natt veckan går ja en promenad vid 21.00 och kommer hem 06.30 ungefär, då blir det en ordentlig promenad...
 
Sv: Hund!

min hund får komma ut kl 07.00,12.00,16.00,19.00,sen får han kvälls kissa vid 22.00 ca,innan vi går och lägger oss....

det är ungefär dom tiderna som vi är ute och går,sen är han ute på gården oxå ifall det är fint väder.
 
Sv: Hund!

Mina hundar får gå ut på promenad ungefär var 3e timma när jag är hemma.
Eftersom jag är rökare så följer dom även med mig ut i trädgården titt som tätt.
Aktivering varenda dag av något slag.
1 lång promenad om dagen. (1½-?h)
Ensamma 5 timmar när jag jobbar,då min mamma och hennes kille kommer ner och låter dom följa med på deras dagliga kvällspromenad.
Sen kommer jag hem vid 22.00 och då är det promenad igen,och lite bus med alla andra hundar i grannskapet smo har samma "utågåtider".
Jättretrevligt!

Så det är bara hoppas att man får behålla jobbet så man kan fortsätta jobba lite,men tjäna mycket!:D
 
Sv: Hund!

Jag tycker att det är en bra grundregel, men hur ofta hunden behöver gå ut är individuellt tycker jag. En del behöver ut oftare, andra kan vänta längre.

Våran hund kommer inte ut var 5e timme på vardagarna, och inte på helgerna heller alltid. Han följer med överallt och får komma ut titt som tätt och sen följer han med mig till stallet om dagarna.

Det viktigaste för honom verkar vara att få den stimulans han behöver, när vi går ut. När det sker är mindre viktigt. Nu när vi flyttat ut i skogen och han är med mig mycket i stallet mår han mycket bättre än vad han gjorde då han fick regelrätta promenader varje dag. Så jag tycker att man ska läsa sin hund.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 147
Senast: Vovve
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 447
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 796
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp