hund till usa

O

omik

Är det någon som har erfarenhet av att flytta till usa med sin hund? å sen ha flyttat tillbaka.berätta gärna allt ni vet,jag vill åka till usa å stanna där men vill kunna ta med min hund hem igen OM jag inte vill stanna där.
jag är intresserad av allt ni vet, kostnader, regler, erfarenheter.

Tack

:angel:

Sv: hund till usa

tack,
det svåraste verkar vara att ta reda å vad som gäller när man ska TIll usa, nu vet jag vad som gäller när jag ska hem iallafall.

är det någon här som har erfarenhet av att ta in hund från sverige till usa? skriv gärna vad ni vet då, tack

Jag har ingen personlig erfarenhet, men vad jag vet så krävs det ingenting annat än det vanliga. Friskintyg på valpen samt vaccinationerna vid 8 veckors ålder..

Dom kräver ingen rabiesvaccination eller annat, eftersom dom inte är ett rabiesfritt land.
När du ska hem måste hunden däremot vara rabiesvaccinerad med godkänt blodprov, annars får den sitta i karantän.

Jag skulle ta över ett par slädhundar till Alaska i somras när jag skulle dit. Och då verkade det som om det enda som behövdes var att hunden skulle ha standard- och rabies-vaccinering, samt friskhetsintyg från veterinären. Men jag vet inte exakt, det var i alla fall inte tal om karantän osv. Nu blev det ändå inte av eftersom flygbolaget inte ville ta mer än en hund per resenär :mad: Men det borde gå o hitta mer exakt info på Jordbruksverket.

det låter bra

tack ska ni ha det var bra svar jag fick, hopp om att det inte är så svårt alltså:)

Vill bara tillägga att det kan skilja en del mellan reglerna beroende på var i USA du ska. Så kolla upp basic nu vad de flesta verkar kräva och sen när du vet exakt så kan du ju kolla vad som gäller just där.

Nu blev det ändå inte av eftersom flygbolaget inte ville ta mer än en hund per resenär :mad:
Om du åker med flera hundar så är det bara att skicka dem med frakt. Då åker de samma flyg som dej, men inte på din biljett så att säga.
Flyger du med SAS så är det SpiritCargo som har hand om frakten.

Nu vet du tills nästa gång. :)

Jag flög med ett tyskt bolag som heter Condor, och de hade tydligen stramat upp reglerna för resa med hund så det verkade inte finnas några såna möjligheter. Men med SAS hade det inte varit några problem, som du säger. Fast nu hade jag redat bokat med Condor så det gick inte att att boka om. Men tack för infon :)

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 117
Senast: Milosari
·
Hundträning Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne, Hon är osäker men tillgiven...
Svar
1
· Visningar
350
Senast: Springer
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 124
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka