Hund som vägrar gå i regn

ahees

Trådstartare
Hej, min hund vägrar gå i regn eller när det är regn på marken.
Har börjat dra den fram i kopplet, är det rätt?
Har även lockat med god mat när den tittar på mig men det hjälper ju bara några meter.

Sv: Hund som vägrar gå i regn

Min omplacering fick jag dra ut när det regnade, i början. Däremot är jag noga med att ha sele på och inte halsband, för jag vill inte stå och dra i halsen på hunden.

Hur som helst, jag satte på regntäcke för att hon inte skulle bli så blöt, sedan drog jag ut henne och så gick vi tills hon kissat, sedan gick vi hemåt igen. Nu tittar hon bara skeptiskt på mig när det regnar, men följer med utan problem. Sedan låter jag bli att tvinga ut henne på långpromenader i regnet (om det inte regnar många dagar i rad då), men hunden kan ju inte få stanna inne bara för att det regnar, ut måste man.

Hej, min hund vägrar gå i regn eller när det är regn på marken.
Har börjat dra den fram i kopplet, är det rätt?
Har även lockat med god mat när den tittar på mig men det hjälper ju bara några meter.

Har inte du en valp?
Att dra den fram i kopplet är aldrig bra.
Det rådet har du fått förr......

Jo har en valp. Men har varmt snötäcke på henne. Vad ska man göra om man inte ska dra när den total vägrar gå?

Ska jag bära runt på henne när det regnar? Hem vill hon iaf gå.

Bära ut till ett "kissvänligt" ställe, sedan stå kvar där tills hon gjort det hon ska och sedan gå in igen. Valpar behöver inte promenera så varför släpa runt på henne mer än nödvändigt när det dessutom regnar?

Jo har en valp. Men har varmt snötäcke på henne. Vad ska man göra om man inte ska dra när den total vägrar gå?

Men du har ju haft en tråd om detta redan...att valpen inte vill gå. Då fick du rådet från flera att valpen inte behöver gå. Du har dessutom en grov ras om jag minns rätt....ta det varligt och skippa promenaderna tills valpen känner sig redo. Det räcker att du ställer dig på en gräsmatta där den kan göra sina behov och sniffa runt...om den vill. Vill den bara sitta där så låt den göra det en stund och gå sen in igen. Tids nog kommer den vilja utforska världen och gå självmant.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
782
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
427
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
897
Senast: inverterad
·
Hundträning Hej jag har en tax hane på 1,5 år. (Kastrerad) Det känns som att jag inte har någon auktoritet hemma alls. Han lyssnar sällan på ”nej”...
Svar
2
· Visningar
466
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023