Hund som ställer människor.

F

ForeignOffice

I mitt stall finns det ett par stycken hundar, alla utom en är uppfostrade och lyder sina mattar, kommer på inkallning fast intressantare saker finns rakt framför nosen på dom osv. och de tycker jag känns tryckt, att dom har pli på sina hundar.

Men nu till saken, de är en tik, som de sägs vara korsning rottis och dobberman, (abslout inget riktat mot raserna i sig, då jag gillar dom båda skarpt). Den här hunden tuggar sönder saker, gräver upp stora hål utanför stalldörren, och har dessutom ställt två personer som hr viss koppling till stallet, vid båda tillfällena har hon morrat, visat tänder och rest ragg, och varit allmänt otrevlig, obehagligt har de varit. Ägaren, en tonårstjej som inte har koll på läget för fem öre, ser mest frågande ut, är inne i stallet och håller på med sitt, tur att de kommit anndra till undsättning för dessa personer som råkat ut för hundens labila sida, när man sedan berättar för tjejen vad hennes hund gjort, får man till svar "Oj då.", sen inget mer, man ska väl ta ansvar för vad sin hund gör?? Vi är flera stycken på gården som sagt till henne att hålla sin hund kopplad då den visat detta beteende 2 gånger, vilket alla inte tycker är trevligt, men hunden springer likförbannat lös, då är man ingen ansvarstagande hundägare tycker jag. Men hunden kan oxå vara världens goaste, men pang så blir hon som förbytt, de känns inte säkert, tkr jag!

Vad tycker ni man ska säga till denna människa??

Sv: Hund som ställer människor.

Låter som en mycket opålitlig hund!
Prata med ägaren och tala om för henne att hon måste ta ansvar för sin hund.Nästa gång så kanske det är ett barn som kommer i mellan.

Varför inte be stallägaren säga till i stället? "Ha din hund kopplad för den anses opålitlig. Annars får du flytta här ifrån"

Jag vet att stallägaren pratat med henne om detta, mn kan antagligen inte sagt till henne att ha hunden koppplad, kanske har hon sagt att du måste ha koll på din hund, men inget annat, för hunden är fortfarande lös, vi är flera stycken som sagt till stallägaren att prata med hundens ägare, för vi och anndra tycker de är obehagligt, men stalläagren verkar inte riktigt ta de på allvar, tycker jag de verkar som, kanske gör hon de den dagen hon själv står där föga mot öga med en hund som visar en inte allt för trevlig sida, men ska de verkligen behöva gå så långt?

Man känner sej så maktlös, hundägaren skulle nog lyssna på stallägaren och hålla sin hund kopplad om hon sa de, men hon säger ju inte åt henne, och vi anndra som pratat med hundägaren tycks hon bara ignorera eftersom hon fortfarande har sin hund lös.

Vi ä flera stycken som trivs väldigt bra i stallet vi står i, och tycker inte att vi ska behöva ta våra hästar och flytta pga henne, och deffenitift inte eftersom ansvarslösa hundägaren kom sist in, och inte är med i våra´t trevliga gäng, hon lixom är som en enstöring, alla vi anndra på gården har en bra sammanhållning. Så de känns inte som att ta sin häst och flytta är utvägen. Utan de jag vill är att på något sätt nå fram till hundägaren, kanske är hon bara nonchalant och ansvarslös?? Men för mej är inte de så "BARA".

Vad säger hundägaren när ni berättar detta och ber henne att hålla den kopplad?

Hon ser ut som en fågelholk, hon är en speciell människa, de går lixom inte riktigt att få kontakt med henne, men säger man till henne så mummlar hon nått om oj då, och kopplar hunden, tills man är på väg utom genom stalldörren, vem springer inte om än då?? Jo hunden!! De är en aktiv hund, förstår att hon vill ha den lös så mycket som möjligt, MEN inte där folk ber henne ha den kopplad pga att din visat ett betende som inte är tillfreds för en sällskapshund!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 666
Senast: cello
·
Gnägg Alltså jag har varit lite kluven gällande spöken... Men flyttade till ett nytt stall för ett par veckor sedan o jag vågar verkligen inte...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 960
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund Avlivning av \"agressiv\" hund!? Det känns fel att kalla honom för agressiv för han är bara snälla oliver, men som folk som kan något...
2
Svar
28
· Visningar
4 209
Senast: Qvip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka