Hund som spyr...

J

Jezz

Är lite orolig för ena hunden... afghan-hane på tio år.
Han spyr galla! Ofta... ibland en gång per dag.
Provade att byta foder... till ett seniorfoder... och då gick det över.
Bytte sedan tillbaks till ett billigare foder igen... men då börjar det igen.
Han är avmaskad och mår bra för övrigt.
Jag bara funderar på om det kan vara så enkelt att det är ngn irritation eller känslighet i magen som kommit på äldre dar.
Kan tillägga att jag nu börjat med seniorfodret igen...

Hej
vore jag du skulle jag omedelbums åka in och röntga buken på honom.

Jag miste min hund då han kräktes litegranna, och veterinären tycket dte var onödigt att röntga, men dte låg en gummibit i magen som irriterade och tillslut skar upp tarmen på honom :(

Visst kan gamla hundar bli känsligare.
Om ett seniorfoder gör att han mår bra ska han såklart ha det.
Jag tycker du ska ringa veterinär och höra vad han/hon tycker du ska göra. En hälsoundersökning på gamla dar kan ju inte skada!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 834
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 125
Senast: Tjholahopp
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare