Ja precis, det var ju min tanke också. Att bara åka på tråkiga saker, kanske inte ens gå ur bilen. Men det är ju tydligen så jäkla kul att komma hem också, så bara det är en förväntan
Låt honom sitta kvar i bilen en timme när ni kommer hem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja precis, det var ju min tanke också. Att bara åka på tråkiga saker, kanske inte ens gå ur bilen. Men det är ju tydligen så jäkla kul att komma hem också, så bara det är en förväntan
Det är bara jag som har körkort så det blir svårtDu får helt enkelt åka bil så att du kan koncentrera dig på hunden när någon annan kör.
Haha ja, det skulle nog kanske få honom att tröttna faktiskt. Ska testa det!Låt honom sitta kvar i bilen en timme när ni kommer hem?
Jo det skulle nog kunna funka kanske.. Men då återstår ju problemet att det bara är jag i hushållet som har körkort. :/ Visst skulle jag kunna "låna in" min bror och min mamma nån gång då o då kanske, men dom har ju inte tid/lust för det jämt o ständigt. Och det känns som att varje gång vi ändå måste åka o göra något "superkul" så tar man flera steg bakåt?Om han bygger upp en förväntan på att få komma hem, ni kan inte åka en bit, stanna och gå hem?
Ha med någon mer som kan köra hem bilen. Inte göra något speciellt på promenaden utan bara gå raka spåret hem, låt honom inte gå och nosa osv. Min tanke är att om han får åka en bit och sedan gå en vanlig tråkig promenad hem (och att inget speciellt händer när ni kommer hem heller) kanske det tar udden av förväntningarna att åker man bil händer något roligt.
Oki, ja det kanske är risken förstås. Att man bara får börja om igen hela tiden.Jo det skulle nog kunna funka kanske.. Men då återstår ju problemet att det bara är jag i hushållet som har körkort. :/ Visst skulle jag kunna "låna in" min bror och min mamma nån gång då o då kanske, men dom har ju inte tid/lust för det jämt o ständigt. Och det känns som att varje gång vi ändå måste åka o göra något "superkul" så tar man flera steg bakåt?
Exakt så jag menar. Men visst, det kan vara värt ett försökOki, ja det kanske är risken förstås. Att man bara får börja om igen hela tiden.
Kanske ser hunden då att det händer inte roliga saker varje gång han åker bilExakt så jag menar. Men visst, det kan vara värt ett försök
Problemet är ju bara att händer det något kul EN endaste gång så är det kört typKanske ser hunden då att det händer inte roliga saker varje gång han åker bil
Problemet är ju bara att händer det något kul EN endaste gång så är det kört typ
Faktiskt så har han haft period när han var helt lugn och tyst i bilen. Det var när han var sjuk och vi inte gjorde annat än åkte fram o tillbaka till Strömsholm 2 ggr/dag