Hund som flådsar mycket

LittleJohn

Trådstartare
Jag sitter här och funderar lite över flåsande hos hundar.

Min labbe på 1,5 år har alltid flåsat ganska mycket.

Har varit hos veterinär 2 gånger då jag varit osäker på hans flåsande, dem har klämt och känt, lyssnat och röntgat men inget avvikande har hittats utan allt har varit bra.
Senast sa veterinären att jag inte behövde oroa mig så mycket så länge han är pigg och glad och inte börjar hosta.

Han är en individ som är ganska lätt stressad och som har lite svårt med att slappna av, om det kan ha något med saken att göra?

Min fråga är nu då, har vissa hundar lättare till flås?
kan det helt enkelt vara så att han är en "flåsare" eller borde jag ännu en gång bege mig till veterinären med honom trots att han annars verkar må bra?

/ LittleJohn

Sv: Hund som flådsar mycket

Är de stressade så börjar de ofta att flåsa lätt, utan tvekan.
Hur är hunden i hullet annars? Är den tjock så blir ju allt jobbigare och då flåsar hunden mer.

Min ena flåsar betydligt mer än både min andra och i jämförelse med flera andra hundar. Har alltid gjort.
Hon verkar vara rätt varm av sig, vet inte om det har med saken att göra.

Om han inte verkar må dåligt, alltid har flåsat och inte blivit "värre" sen han är kollad borde det ju inte vara någon fara.

Är nog inget att oroa sig över :)

Schäfern har alltid varit flåsigare än min lilla som sällan flåsar (förutom om det är riktigt varmt).

Schäfern flåsar även vid förväntan. Så stress kan sannerligen vara bidragande till flåset tror jag.

Min aussie är jätteflåsig men det verkar inte alls ha med stress att göra utan hon bara är sån.
Konstigt nog så är hon som mest avslappnad med lite flås, stängd mun har hon nästan bara när hon är riktigt koncentrerad eller när hon sover..

Min gamla sch/bc flåsar mycket och har alltid gjort, men det finns inga "fel" på honom ...han fyllde 14 år först maj...nu är det lite jobbigt åt honom för det är så varmt , men annars ligger han mest i skuggan o mår gott

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 315
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 552
Senast: fixi
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 834
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka