hund som drar mkt, vad ska man ha för halsband?

S

solkristallen

Har en hund som drar ganska mkt.
Någon som har något tips på vad man kan använda för halsband?.

Någon som har prövat dubbel halsbandet? det som mannen som pratar med hundar har.
Har letat efter det, men vet inte vart man kan köpa det.

Sv: hund som drar mkt, vad ska man ha för halsband?

Varflr lär du inte bara hunden att gå i koppel utan att dra?

helstryp är bäst eftersom trycket blir jämt fördelat runt hela halsen,halvstryp kan skade eftersom man koncentrerar trycket på en punkt,sen kan jag hålla med föregående inlägg att a och o är ju att han lär sig

helstryp är bäst eftersom trycket blir jämt fördelat runt hela halsen,halvstryp kan skade eftersom man koncentrerar trycket på en punkt,sen kan jag hålla med föregående inlägg att a och o är ju att han lär sig

Jag använder helstryp nu, men eftersom han drar framåt så mkt så spänns det åt ganska hårt runt halsen.

Ska ev. börja på lydnadskurs nästa vecka, så då hoppas jag att jag får hjälp med han.

Ska ev. börja på lydnadskurs nästa vecka, så då hoppas jag att jag får hjälp med han.

Gör det! :)

Se till att kopplet aldrig hålls spänt! Om hunden drar så stannar du alt knycker (lätt) i kopplet. Vänta ut hunden tills den kommer närmare dig och knyck ifall den igen spänner kopplet. När kopplet hänger slakt så går ni vidare. Detta upprepas varje gång hunden drar!

Ett annat sätt är att ta ett par steg framåt. Då hunden drar kopplet spänt, så knycker man och byter riktning. Obehaglig knyck och riktningsbyte sker varje gång hunden drar kopplet spänt!

Det gäller att vara lugn och konsekvent! Finns massor med andra sätt och de kan hända att man får anpassa dem lite så det passar den egna hunden.. Lycka till!!

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 536
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 565
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
637
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 137
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka