hund som är rädd!!!

A

angel_lover

varån hund är väldikgt rädd för våran dammsugare så mamma tar fram den så springer han och gömmer sej.... ibland så skäller han på den opch biter i slangen!!!!! vad jag göra så att han inte ska vara rädd var den ?

Sv: hund som är rädd!!!

Papillonen jag hade hatade dammsugaren. Han var nog inte rädd, utan döförbannad när den gick igång. Bet i sladden och munstycket och skällde hysteriskt hela tiden. Han fick helt enkelt hållas. Vet inte om det kanske var ljudet han inte gillade.

Om du har tid och ork.

Se till att hunden verkligen kan "plats". Dvs ligg still och rör dig inte förrens jag säger till.

Sätt dig ner mitt på golvet och läs en tidning med hunden platslagd brevid dej när mamma dammsuger. Orkar man bara be hunden lägga sig exakt så många gånger som den reser sig så kommer den att strunta i dammsugaren efter en stund.

Den ska inte ens få en halv-chans att sätta efter dammsugaren.

han är så rädd för den så det är inte sant

han är så rädd för den så det är inte sant

Men om han är hysteriskt rädd så borde han inte ge sig på damsugaren utan bara vilja gräva ner sig någonstans.

Ni kan väl ha damsugarövningar, ställ fram den utan att använda, låssasdamsuga. Ha på den utan att röra osv.
Samtidigt som ni övar platsliggning.

Håller helt med blandrastik.Låter inte som om han är jätterädd, mera osäker och blir arg på den.
Jag skulle ha tränat som blandrastik föreslår

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
845
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 434
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka