Hund som är rädd för husse

AgentCarter

Trådstartare
Detta är vår omplacering och har varit ände sedan han flyttade hot för lite över ett halvår sedan. Det märks inte så mycket i vanliga fall, mer än att han väljer bort husse om han kan.

Däremot om sambon gör något som hunden anser är hotfullt märks det mycket mer, t.ex. använda flugsmällarn eller som igår blir han sopadev utomhus så vågade inte hunden gå förbi ens när han hade slutat utan jag fick gå och hämta honom.

Vi har både försökt lösa det och ge hunden tid, men det verkar inte fungera.
Jag tror att grunden till att han är rätt för sambon inte är något vi kan göra något åt då jag tror det är pga dåliga tidigare erfarenheter och att min sambo är lång, mörk och har extremt grov röst.

Jag funderar på om de ska ta och träna lite med klicker själva så att husse blir något positivt
Eller har någon någon annan idé vi kan prova?

Sv: Hund som är rädd för husse

Att stärka deras relation är det absolut bästa sättet, husse måste bli en resurs.

Min omplacering är också rädd för flugsmällor, kompostgaller osv, det har aldrig försvunnit trots att hon blivit väl behandlad sedan hon flyttade till mig för snart 6 år sedan.

Liknande trådar

Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 049
Senast: snöflingor
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 583
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 435
Senast: Trassel12
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 033
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈