Hund på tåg

C

Caspian

Vad kostar det egentligen om man ska åka mella göteborg-sthlm? står inte nånstans på sj´s hemsida. inte heller kommer det upp om man försöker beställa biljett. bara var man vill sitta...

Sv: Hund på tåg

åker du med sj så är det gratis att ta med upp till tre hundar (tror jag, två är i alla fall ok).

Jo, det stämmer, kostar inget extra. Men du bör boka plats i djurkupé! Flyg däremot kan kosta extra och de måste veta i förväg så att man inte mixar allergiker och vovvar. Själv åkte jag två olika bussar, tre tåg samt flyg då jag hämtade min valpis, allt utan ett öres tillägg! :)

Åh gud vad bra =) Trist att ha distansförhållande o alltid behöva hitta hundvakt. Stackars vovve.

Men 3 hundar? Jisses!

Tänk om alla passagerarna i djurkupé tog med sig maxantal... Då bleve det livat!

Tittade på SJ:s hemsida: Man får ta med sig två hundar utan kostnad, därefter kostar det 100 kr, om man vill ha egen sittplats till djuret betalar man ungdomsbiljett. Undrar om hunden får sitta i sätat då?

om man har en filt som man lägger i sätet går det bra. jag brukar fråga innan och betalar då inget extra.

det värsta jag varit med om i hundantal var 5 st i x2000's lilla hundkupé. men det gick hur bra som helst!

När jag hämtade valpen var vi bara tre människor som åkte i djurkupen, som för övrigt var som en halv vanlig vagn, alla tre hade varsin hund och det fantastiska var att våra platser var i ett sånt där 4-säte... Vi spred lite på oss i stället. Klantigt bokningssystem att knö ihop folk sådär, särskilt om man har hundar som inte känner varandra. VAlpen tyckte dock det var jättespännande!

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 436
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar